اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری قیروکارزین صورت گرفت؛

ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های غیر مجاز در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: شهردار قیروکارزین گفت: در راستای آزاد شدن زمین‌های ملی و ارتقای امنیت، این نهاد سکونت‌گاه‌های غیر مجاز در شمال شرقی قیر را با هدف اسکان حاشیه‌نشین‌ها در مکان‌های پیش‌بینی شده، تخریب کرد.

ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های غیر مجاز در قیروکارزین
محمد سکوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: ساخت سکونت‌گاه‌های غیر مجاز و غیر استاندارد در حاشیه شهرها از مشکلات پیش روی شهرداری‌هاست که سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین شیوع بیماری‌ها به دلیل سطح پایین بهداشت در این مناطق می‌شود.
وی افزود: به منظور قرار دادن افراد ساکن در این سکونت‌گاه‌ها در مجموعه شهر و استفاده آنان از منازل دارای استحکام کافی، عملیات تخریب این سکونت‌گاه‌ها با هماهنگی و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و مسکن و شهرسازی صورت گرفت.
سکوت با اشاره به برخوردار نبودن این حاشیه نشین‌ها از امکانات اولیه نظیر آب و برق و بهداشت مناسب اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین حاشیه‌نشینی‌ها در قسمت شمال شرقی شهر قیر بوده که سبب اشغال زمین‌های ملی و جلوگیری از توسعه شهری در این مناطق شده بود و حتی با وجود چند بار اخطار شهرداری به ساکنان اقدامی برای تخلیه مناطق صورت نگرفته بود.
شهردار قیروکارزین بیان داشت: هدف اصلی تخریب ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها بوده که با کارشناسی‌های لازم در این راستا، زمینی پیش‌بینی و توسط شهرداری تفکیک شده است تا در اختیار ساکنان قرار گیرد.
این مقام مسئول در پایان افزود: با ساماندهی این مناطق ضمن آزاد شدن اراضی ملی، ارتقای امنیت و کاهش جرم و جنایت، زیبا شدن چهره شهر و توسعه فضای شهری، ساکنان این سکونت‌گاه‌ها نیز در محل جدید از رفاه بیشتری برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول