اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

حاشیه‌نشینی به تشدید جرایم خشن کمک کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حاشیه‌نشینی در شهرهای مختلف به ویژه مرکز استان اردبیل به افزون شدن جرایم خشن و ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کرده است.

حاشیه‌نشینی به تشدید جرایم خشن کمک کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که در جوامع مختلف رخ می‌دهد و امروزه نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات از آن یاد می‌شود بحث حاشیه‌نشینی و ساخت آلونک‌های موقت است که در کنار نازیبا کردن چهره شهری در این مکان‌ها زمینه آسیب و جرم و منکرات بیشتر از سایر مناطق است.
وی اضافه کرد: در کنار این که این آسیب‌ها و منکرات نگران‌کننده است و باید تدبیری مناسب در رفع آنها اندیشیده شود با توجه به اهمیت موضوع، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرایم در شرایط کنونی ضرورت دارد به گونه‌ای در شهرها برنامه‌ریزی‌ انجام شود تا خود حاشیه‌نشینی به عنوان یک خطر و تهدید مورد تنفر و طرد قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در کشور و استان اردبیل نیز به وضوح مشاهده می‌شود موضوع حاشیه‌نشینی است که گاه به افزایش جرم و جنایت دامن زده و ما نیز با برخی از سیاست‌ها و تدابیر غلط در سال‌های اخیر تلاش کردیم بر دامنه آن بیفزاییم.
رضایی بیان کرد: نتیجه این رفتارها و تدبیر غلط آن شده است که مردم به جای روی آوردن به قانون و اعمال صحیح تکالیف گاه به بی‌قانونی روی آوردند تا مشکلات به صورت مقطعی برطرف شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت به کارگیری راه‌حل‌های مختلف قانونی را در حل مشکلات به مدیران و مسئولان یادآور شد و افزود: یکی از معضلات و مشکلات حاشیه‌نشینی بحث سرقت برق است به طوری که در اکثر محلات حاشیه شهر‌های ما از یک تیر برق آن قدر سیم رد شده است که مثل تار عنکبوت در جلوی چشم ما جرم آشکار به وقوع می‌پیوندد اما با در نظر گرفتن جرایم نقدی و حبس نمی‌توانیم از این جرم آشکار جلوگیری کنیم.
رضایی خاطرنشان کرد: در کنار بحث سرقت برق سرقت آب را نیز در بسیاری از محلات اردبیل با دسیسه‌ها و دستکاری‌های مختلف شاهد هستیم که این به بحث خدمات‌رسانی و توسعه عمران شهری خسارت وارد می‌کند.
رئیس شورایعالی قضایی استان اردبیل عنوان کرد: ما در بحث تصادفات نیز با همین مشکلات و معضلات روبه‌رو هستیم به طوری که بی‌توجهی به جاده‌ها و افزایش ترددها حتی با خودروها و گواهینامه‌های غیر‌واقعی آن چنان تهدید و آسیبی را دامن زده که به دنبال تصادفات و فوت سرپرست خانواده با بی‌سرپرستی فرزندان و اهل و عیال بی‌توجهی و جرم و جنایت روز افزون شده به طوری که دادگاه‌ها و بخش‌های مختلف قوه‌ قضاییه با تهدیدهای مختلفی روبه‌رو می‌شود.
رضایی از تلاش مسئولان و مدیران تصمیم‌گیر در این حوزه برای رفع اساسی و ریشه‌ای مشکل حاشیه‌نشینی از عنایت استاندار اردبیل در تعیین محدوده شهری و ممانعت از حاشیه‌نشینی قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: اگر با همین طرح‌های اولیه به گونه‌ای حرکت کنیم تا جلوی حاشیه‌نشینی را بگیریم دیگر دستگاه‌ قضایی با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف و به دنبال آن جرم‌ها و بزه‌های گوناگون روبه‌رو نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ابراز کرد: ورود 11 میلیون پرونده در کشور به دستگاه قضایی یک تهدید جدی است که اگر بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جدی نگیریم روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود.
رضایی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در برخی از موارد نیز ما خودمان مقصر هستیم چرا که به ملک مردم که گاه کاربری‌های مختلف بر آن نام نهادیم در تعیین تکلیف آنها با تاخیر و برخی وعده و وعیدهای طولانی مواجه می‌شوند که این امر مردم را در تعیین تکلیف واقعی دچار سردرگمی می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول