اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

حاشیه‌نشینی ترمینالی از آسیب‌ها و جرائم است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: حاشیه‌نشینی ترمینالی از آسیب‌ها و جرائم است.

حاشیه‌نشینی ترمینالی از آسیب‌ها و جرائم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، صمد فرامرزی در نشست بررسی حقوقی و اجتماعی « تاثیر و نقش حاشیه‌نشینی در وقوع و افزایش جرم » در محل خانه ستارخان با اشاره به نقش و تاثیر حاشیه‌نشینی در وقوع و افزایش جرم اظهار کرد: حاشیه‌نشینی ترمینالی از آسیب‌ها و جرائم است.

وی افزود: اگر این فرهنگ اشاعه یابد امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی به مخاطره می‌افتد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که  حاشیه‌نشینی فرار از مقررات، فرار از تکالیف و نوعی قانون‌گریزی است، گفت: فقر فرهنگی بسترهای قانون‌گریزی را فراهم می‌کند، حاشیه‌نشینی فضا و بستر مناسبی برای ارتکاب جرم است و مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه رقم می‌زند.

فرامرزی جرائم را سدی در مقابل نشاط و شادابی اجتماعی خواند و اضافه کرد: خوشبختانه تعداد جرائم خشن در  استان آذربایجان‌شرقی کاهش چشمگیری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نظارت پلیس در مناطق حاشیه‌نشین کم رنگ‌تر است، اضافه کرد: جایی که خارج از شهر است به عنوان محدوده شهر شناخته نمی‌شود به عنوان یک محدوده غیرقانونی است و نظارت دسته جمعی مردم و تمام ارگان‌ها امری ضروری است، حاشیه‌نشینی و بی‌قانونی موضوعی نیست که در عرض یک شب به وجود آید و برای کاهش حاشیه‌نشینی همکاری و نظارت تمام ارگان‌ها ضروری است و پلیس در همه حال با بی‌قانونی و قانون‌گریزی برخورد می‌کند.

وی استان آذربایجان شرقی را از نظر احساس امنیت در رده‌های بالا دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد احساس امنیت در بین مردم تنها وظیفه و نقش پلیس نیست و مردم و رسانه‌ها نقش اساسی در ایجاد حس امنیت در جامعه دارند.

فرامرزی با اشاره به این که حاشیه‌نشینی جزئی از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: در خصوص معضلات و کاهش حاشیه‌نشینی نیروی انتظامی با ارگان‌های مختلف شهری و قوه قضائیه همکاری‌های لازم را دارد و با مطالعه، تحقیق و پژوهش در این راستا در پی کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول