اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز:

حاشیه‌نشینی در البرز کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: حاشیه نشینی در البرز کاهش یافته است.

حاشیه‌نشینی در البرز کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌سردار علیرضا اکبرشاهی ظهر امروز در همایش ملی حاشیه‌نشینی نظم و امنیت که در آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده امروز شاهد کاهش روند حاشیه‌نشینی در استان البرز هستیم که این امر تأثیر به سزایی در کاهش جرایم و افزایش امنیت نیز دارد.
وی ادامه داد: رسیدن به این مهم نتیجه همکاری و تلاش‌های دستگاه‌های ذی‌ربط بوده که توانسته‌اند با اقدامات اجرایی رشد حاشیه‌نشینی در البرز را با کاهش مواجه کنند.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: استان البرز با داشتن شهرهای اقماری زیاد و فراوانی زمین در حاشیه شهرها، یکی از مهمترین استان‌های کشور به لحاظ  حاشیه‌نشینی است.
وی گفت: به کارگیری تدابیر از سوی مسئولان و شهرگرایی توسط مردم یکی از مهمترین دلایل کاهش حاشیه‌نشینی در این استان بوده است.
در ادامه این مراسم استاندار البرز نیز طی سخنانی کنترل مهاجرت‌های بی‌رویه به این استان را خواستار شد و افزود: بسیاری از مهاجرت‌ها به این استان در حاشیه شهرها روی می‌دهد که می‌تواند تأثیرات منفی برای استان نوپای البرز به همراه داشته باشد.
عیسی فرهای ادامه داد: البته درصد بسیاری از این مهاجرت‌ها را می‌توان کنترل کرد، لذا با برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدون باید به این سمت حرکت کرد.
وی افزود: نیروی انتظامی تنها موظف به حفظ امنیت در جامعه نیست بلکه علاوه بر امنیت و حفظ نظم و انضباط، امنیت فرهنگی، امنیت اشتغال و امنیت ساختمان را نیز بر عهده دارد که خوشبختانه تاکنون توانسته است اقدامات اساسی و مفیدی را در این زمینه‌ها انجام دهد.
استاندار البرز تأکید کرد: عدم امکانات جانبی، رفاهی و خدماتی برای شهروندانی که ساکن حاشیه شهر هستند اغلب باعث سختی زندگی آنها می‌شود و این خانواده حتی از سرانه ورزش، درمان، فضای سبز و آموزش و پرورش محرومند و خدماتی که به این شهروندان ارائه می‌شود یا کم است یا اصلاً وجود ندارد.
فرهادی ریشه‌کنی حاشیه‌نشینی را حرکت به سمت عدالت توصیف و عنوان کرد: دولت در مجلس و سایر دستگاه‌ها باید امکانات رفاهی، توسعه و زیرساخت‌هایی داشته باشند که بتواند فاصله طبقاتی را در بین شهرهای کوچک و روستاها و سایر استان‌ها کاهش دهند تا مهاجرت به سمت کلانشهرها به ویژه به سمت حاشیه‌نشینی کاهش و به صفر برسد.
وی در پایان گفت: برای بهبود وضعیت حاشیه‌نشینی کلانشهرها توجه مدیران کشوری باید به این سمت قرار گیرد و در برنامه‌ریزی میان مدت و دراز مدت نسبت به بهبود این معضل تلاش شود.   
در این همایش در چهار نوبت مقالاتی با عناوین، عوامل اقتصادی اجتماعی موثر بر حاشیه نشینی، بررسی تاثیر درمان شناختی رفتاری بر میزان وسوسه، نگرش، سازش‌پذیری معتادان به شیشه در مناطق حاشیه‌نشین، تبیین ابعاد فضا، جامعه و امنیت اجتماعی در سکونتگاه غیر‌رسمی حاشیه جنوبی کلانشهر تهران ارائه شد.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول