اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اشنویه تاکید کرد:

توجه ویژه به مقوله حاشیه‌نشینی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: شهردار اشنویه گفت: باید توجه ویژه‌ای به مقوله حاشیه‌نشینی شود تا شاهد تغییر در زمینه شهرسازی باشیم.

توجه ویژه به مقوله حاشیه‌نشینی در آذربایجان غربی
امیر عشایری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از موضوعاتی است که باید در این زمینه تصمیم اساسی گرفته شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه دارای مشکلاتی هستیم،‌ تصریح کرد: در این راستا گاهی موضوع رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد و یا مشکلاتی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه ایجاد می‌شود.
این مسئول ایجاد هماهنگی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت وجود هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها است که می‌توان در این زمینه به نقاط مثبتی رسید. 
عشایری با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید جلوی موازی‌کاری در این زمینه گرفته شود.
وی ادامه داد: ساخت‌وساز غیر مجاز در شهرها تخلف است و طبق قانون، شهرداری‌ها باید با این متخلفان برخورد قانونی کنند که این مهم بر عهده کمیسیون ماده 100 شهرداری است.
این مسئول با بیان اینکه اهمیت زیباسازی شهر و آرامش ظاهری آن بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: می‌توان گفت تنها پدیده‌ای که این زیبایی و آرایش اصولی را تهدید می‌کند ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که قارچ‌گونه از زمین می‌رویند و فضای سبز را ناهمگون و نامتناسب می‌کنند.
عشایری یکی از عواملی که سبب ساخت‌وسازهای غیر مجاز می‌شود را مهاجرت عنوان کرد و اظهار داشت: این امر به دنبال خود بنیان اصلی ناهمگون و رشد نامتناسب شهر را به وجود می‌آورد.
وی مهاجرت بی‌رویه و افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها را عاملی در ایجاد نوعی تراکم در ساخت‌وسازها دانست.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول