اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و استاد دانشگاه زنجان:

ایران نخستین کشور اسلامی در پرورش گوسفند چند قلوزا است

خبرگزاری فارس: محقق و استاد دانشگاه زنجان گفت: ایران نخستین کشور اسلامی در پرورش گوسفند چند قلوزا است.

ایران نخستین کشور اسلامی در پرورش گوسفند چند قلوزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراد اسکندری‌نسب ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقاتی اصلاح نژادی گوسفند در استان زنجان اظهار داشت: اکثر گوسفندان ایستگاه تحقیقاتی اصلاح نژادی گوسفند استان زنجان چهار قلو زاییده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران و دامداران تمایلی به سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش گوسفند ندارند، خاطر نشان کرد: پرورش گوسفند برای آنها سودآور نیست و آنها متضرر می‌شوند.

محقق و استاد دانشگاه زنجان با بیان اینکه از حدود 17 سال گذشته طرح‌های بسیار خوبی در دانشگاه زنجان آغاز شده است که چند قلوزایی گوسفندان افشار بهترین و مهم‌ترین طرح‌ها به شمار می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کمی از کشورها این طرح را اجرا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرورش گوسفندان چند قلوزا در بسیاری از کشورهای توسعه نیافته صورت نگرفته است، ادامه داد: تاکنون هیچ کشور اسلامی نیز موفق به کسب این دستاورد بزرگ نشده است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه صهیونیست‌ها توانایی پرورش گوسفند چند قلوزا را دارند، اضافه کرد: آنها طرح چند قلوزایی را در دو برنامه اجرا کرده‌اند که در برنامه نخست شکست خورده‌اند و در برنامه دوم نیز از نظر کمی با نتایج نسبی ضعیفی روبه‌رو شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افرادی که در راس هرم علمی کشور هستند مخالف اجرای طرح پرورش گوسفند چند قلوزا در استان زنجان بود‌ه‌اند، یادآور شد: آنها پس از شش سال و کسب موفقیت مرکز تحقیقاتی استان در این زمینه، باز هم این دستاورد را قبول نداشتند و با مشاهده بره‌های پرورش یافته اعتراف به موفقیت مرکز کردند.

محقق و استاد دانشگاه زنجان با بیان اینکه امروز یکی از بزرگ‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری شرکت‌های دانش بنیان است، ادامه داد: بیرون رفتن از شرایط سخت کنونی پرداختن به سرمایه فکری افراد است.

وی با تاکید بر اینکه محاصره اقتصادی کشور به دست دشمنان بسیار ناجوانمردانه است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه افکار نو و ابتکاری سرمایه‌گذاری کرد.

اسکندری‌نسب اظهار داشت: برخی از افراد با خروج ارز از کشور مواد ژنتیکی را وارد کشور می‌کنند در حالی که این امر نابودی دام کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول