اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور در قزوین آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: همزمان با بزرگداشت روز قزوین نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور با حضور 31 استان در فاز یک و در 50 غرفه ثابت نمایشگاهی، کارگاهی و فروش در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه آغاز به کار کرد.

نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور در قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی اظهار کرد: بزرگداشت روز قزوین بهانه‌ای است که بتوانیم گذشته پرافتخار قزوین و حال و آینده این شهر را به همه شهروندان به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در 9 شهریور ماه قزوین به پایتختی انتخاب شد و پایتختی از شهر تبریز به قزوین انتقال یافت، افزود: وجود ظرفیت و ویژگی‌های منحصر به فرد، آثار تاریخی و ابنیه، وجود شش هزار هکتار باغ سنتی و قرارگیری در مسیر کریدور موجب شد 53 سال پایتختی در این شهر حفظ شود.

شهردار قزوین با بیان اینکه قزوین یک هزار و 700 سال مدنیت دارد، گفت: به منظور بزرگداشت روز قزوین با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی با حضور 30 استان و سه کشور عراق، ترکیه و ارمنستان و داشتن امتیاز مجموعه تاریخی و فرهنگی سرای سعدالسلطنه اتفاق بزرگی در این شهر رقم خورد که نخستین بازارچه دائمی کشور در این مجموعه تاریخی قزوین افتتاح شد.

نصرتی عنوان کرد: با توافق صورت گرفته شهرداری قزوین با معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور 50 غرفه ثابت نمایشگاهی، کارگاهی و فروش در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه به تشکیل نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور با حضور 31 استان در فاز یک و پیش‌بینی تشکیل بازارچه ملل در فاز دو اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: این اتفاق ارزشمندی برای شهر تاریخی قزوین است که توانست این امتیاز را به دلیل داشتن یک مجموعه تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد کسب کند.

شهردار قزوین با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت روز قزوین عنوان کرد: در یک هفته برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد که در روز اول نمایشگاه‌های صنایع دستی ایران و ملل، شیرینی‌های سنتی ایران، اختراعات قزوینی‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و عکس آغاز به کار کرد و همچنین مسابقات جام محلات در رشته‌های فوتبال، والیبال، دومیدانی، دوچرخه‌سواری و اسکیت در ورزشگاه معلم آغاز شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول