اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم تا نهم شهریورماه امسال

نخستین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در این استان از پنجم تا نهم شهریورماه امسال خبر داد.

نخستین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم شهریورماه امسال در قالب 120 غرفه در شهرکرد محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برپا می‎شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف صنایع دستی، معرفی آداب و رسوم استان‌ها و قرار گرفتن صنایع دستی به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوارها برگزار می‎شود.

وی به دعوت از همه استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: به هر استان شرکت‌کننده در این نمایشگاه دو غرفه برای فروش محصولات، یک غرفه ویژه تولیدات شاخص و همچنین یک غرفه برای بسته‌بندی آنی محصولات صنایع دستی در نمایشگاه، اختصاص داده می‎شود.

رئیسی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این نمایشگاه به هر یک از دستگاه‌های مرتبط با هنر صنایع دستی در این استان نظیر دانشکده هنر، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، فنی و حرفه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز یک غرفه اختصاص داده می‌شود تا آثار خود را در این نمایشگاه به معرض دید و فروش بگذارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به برنامه این اداره‌کل به منظور ارزیابی و شناسایی برترین‌های این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در پایان نمایشگاه غرفه‌های برتر از نظر غرفه‌آرایی و نشان دادن فرهنگ بومی استان خود مشخص و تندیس جشنواره به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار پیش‌بینی شده برای برگزاری این نمایشگاه کشوری، اضافه کرد: این نمایشگاه با پیش‌بینی و تخصیص حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در مرکز این استان برپا می‌شود.

رئیسی همچنین گفت: توجه بیش از پیش به هنرهای صنایع دستی موجب بازپروری و ماندگاری این هنر برای نسل‌های آینده و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال هنرمندان خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول