اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای صنعتی‌سازی پرورش گوسفند صورت گرفت

ایجاد ایستگاه تحقیقاتی انتقال ژن چند قلوزایی گوسفند در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان گفت: ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پرورش گوسفند چند قلوزا و انتقال ژن چند قلویی‌زایی نخستین گام صنعتی‌سازی پرورش گوسفند است.

ایجاد ایستگاه تحقیقاتی انتقال ژن چند قلوزایی گوسفند در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقاتی اصلاح نژادی گوسفند در استان زنجان اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات مختلفی در کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید علم را بهترین راه کسب درآمد معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیون ریال در سال جاری برای تجهیز آزمایشگاه‌های استان زنجان هزینه شده است، تاکید کرد: باید با احصای نیازهای تحقیقاتی استان، اعتبارات مورد نیاز اختصاص یابد تا بتوانیم به راه‌اندازی و راهبری پروژه‌ها بپردازیم.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه استان زنجان از پارک علم و فناوری قوی برخوردار نیست، اضافه کرد: سایت کنونی علم و فناوری، محل نگهداری فنی ندارد در حالی که سایر استان‌ها به دلیل وجود پارک‌های علم و فناوری سالانه اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز رشد و فناوری استان زنجان خروجی‌های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: این دانشجویان متاسفانه پس از خروج از مرکز رشد و فناوری استان، مکانی را برای فعالیت ندارند.

افشارچی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه زنجان ظرفیت ایجاد کارگاه‌هایی برای دانشجویان نخبه و صاحب ایده را دارد اما متاسفانه مجوز ایجاد این کارگاه‌ها را کسب نکرده است.

وی در زمینه افتتاح نخستین ایستگاه تحقیقاتی، اصلاح نژادی گوسفند کشور در استان زنجان را نخستین گام برای صنعتی‌سازی پرورش گوسفند در استان دانست و افزود: با این دستاورد نرخ گوشت گوسفند نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول