اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش علوم دارویی اصفهان:

مراکز تحقیقاتی و صنایع برای استقلال دارویی کشور متحد شوند

خبرگزاری فارس: دبیر همایش علوم دارویی اصفهان گفت: لازم است مراکز تحقیقاتی، دانشجویان و صنایع برای استقلال دارویی کشور با هم متحد شوند تا بتواینم به یکی از بزرگ‌ترین اهداف علمی پس از انقلاب دست پیدا کنیم.

مراکز تحقیقاتی و صنایع برای استقلال دارویی کشور متحد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدابوالفضل مصطفوی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش گردآوری مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت داروسازی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های آنها در زمینه بهبود کیفیت ساخت دارو و ارائه آخرین یافته‌های علم داروسازی به آنهاست.

وی افزود: مدیران صنایع داروسازی، مدیران مراکز رشد، فناوری و دارویی کشور، مسئولان بلندپایه وزارتخانه برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند تا فضای مناسبی برای ارتباط بیشتر با آنها ایجاد شود و با توجه به اینکه در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم در راه رسیدن به خودکفایی در صنعت دارو گام برداریم.

رئیس دانشکده داروسازی اصفهان با اشاره به اینکه رسیدن به گام‌هایی برای تولید محصولات داخلی و عدم وابستگی خارجی از دیگر اهداف برپایی این همایش است، تاکید کرد: تا چند سال گذشته بیشتر داروهای کشور از خارج وارد می‌شد اما اکنون نزدیک 98 درصد تولیدات دارو به شکل داخلی است و به قدری سریع در این راه گام برمی‌داریم که رونمایی از داروها که اکنون به صورت دو ماه یک‌ بار و ماهانه است به زودی به صورت هفتگی درمی‌آید.

وی با اشاره به مقالات پذیرش شده در این همایش گفت: یک هزار و 126 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که این موضوع نشانه رشد مطلوب طرح‌های تحقیقاتی در کشور است، چرا که مقالاتی که پایه تحقیقاتی نداشتند و مروری بودند برای شرکت در این همایش پذیرفته نمی‌شدند.

مصطفوی ادامه داد: 102 مورد از این مقاله‌ها به شکل سخنرانی جامع و سمپوزیوم از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ارائه می‌شود و 939 مقاله پذیرش شده نیز به صورت پوستر است.

وی تاکید کرد: هم‌چنین هشت کارگاه آموزشی کاربرد نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و صنایع دیگر در داروسازی را داشتیم و دو پانل تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه و آموزش تخصصی داروسازی در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی ایران اضافه کرد: در پانل صنعت و دانشگاه تعدادی از مسئولان شرکت داروسازی فارابی، رها، گل‌دارو، امین و دیگر شرکت‌های دارویی اصفهان در کنار شرکت‌های داروسازی تهران توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: برای پانل آموزش داروسازی نیز بررسی مسائل روز داروسازی، مشکلات و راهکارهای ارتقای دانش داروسازی ایران بررسی می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: سند چشم‌انداز داروسازی و نقشه جامع آن مشخص و مسیرهای صنعت داروسازی به سمت خودکفایی هموار شده است، اما هنوز نیازمند همکاری بیشتر داروسازان و شرکت‌های داروسازی برای رسیدن به قله خودکفایی دارویی هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول