اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کشور:

گیلان پایلوت طرح تحقیقات کاربردی کاهش تصادفات می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کشور از اجرای طرح تحقیقاتی کاربردی کاهش تصادفات به صورت نخستین پایلوت در گیلان خبر داد.

گیلان پایلوت طرح تحقیقات کاربردی کاهش تصادفات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از اطلاع‌رسانی پلیس گیلان، محمدرضا مهماندار در نشست کمیته کاهش تصادفات استان، گیلان را جزو استان‌های ویژه با ترافیک بسیار بالا و پرترددترین محورهای کشور معرفی کرد و گفت: این خصوصیات و شرایط خاص جغرافیایی و وضعیت محورهای مواصلاتی، موجب تصادفات خاص در این محورها شده است.

این مسئول ادامه داد: با تدبیر فرمانده انتظامی و پلیس راه گیلان، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای برای کنترل حوادث جاده‌ای در نظر گرفته شده تا هموطنان بتوانند با کمال آرامش به این استان سفر کنند.

وی با اشاره به تعطیلی چند روزه آخر هفته در استان‌های تهران و البرز، افزود: طبیعی است که تعداد زیادی از هموطنان ما و همچنین کسانی که در تهران ساکن هستند، سفرهای خود را به استان‌های شمالی آغاز کنند.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه محورهای شمالی کشور مانند محور هراز و کرج به چالوس و قزوین به رشت در چند روز آینده بار ترافیکی سنگینی را خواهند داشت، گفت: تمام تلاش همکاران ما این است که ایمنی ترافیکی قابل قبولی را در این ایام برای مسافران ایجاد کنند.

وی هدف از سفر خود به گیلان را بحث کار و نگاه علمی به مقوله کاهش تصادفات اعلام کرد و یادآور شد: پلیس راهور ناجا چندین سال است که فعالیت‌های علمی گسترده‌ای را برای کاربردی کردن روش‌های کاهش تصادفات در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا نخستین طرح تحقیقاتی کاربردی را در این استان اجرا می‌کند.

وی ابراز کرد: قصد داریم هماهنگی‌های لازم را با مسئولان انتظامی استان به عمل آورده تا گیلان به عنوان نخستین پایلوت، طرح کاهش تصادفات را به صورت علمی و کاربردی پیاده کرده و به مرحله اجرا درآورد. مهماندار به نقش عمده مردم در کاهش بار ترافیکی پایان تعطیلات اشاره کرد و از هموطنان خواست، مسافرت خود را به خوبی مدیریت کرده و سعی کنند زمان برگشت از سفرشان را به روز آخر موکول نکرده تا برای کسانی که فرصت بازگشت دارند برنامه‌ریزی قابل قبولی به ویژه در محورهای شمالی ارائه شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول