اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان دیوان محاسبات کشور:

انضباط مالی مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین شاخصه انضباط مالی است.

انضباط مالی مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امین‌حسین رحیمی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین اظهار کرد: ملاک دیوان محاسبات، قانون است و بر همان اساس این دیوان بر دستگاه‌ها نظارت دارد و امروز باید در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند به انضباط مالی که مهم‌ترین شاخصه آن است، توجه شود.

وی ادامه داد: مجموعه دیوان محاسبات درک می‌کند که ممکن است مدیران در اجرای برخی کارها موانعی داشته باشند که بسیاری از آنها با مشاوره رایگانی که دیوان محاسبات می‌دهد، قابل برطرف شدن است.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه این مجموعه به هیچ وجه به دنبال مچ‌گیری مدیران نیست، افزود: باید به جایی برسیم که دیوان محاسبات پس از بررسی فعالیت‌های دستگاه‌ها گزارش تخلفی را ندهد.

رحیمی با بیان اینکه دیوان محاسبات بازوان نظارتی مجلس است، تصریح کرد: تشکیلات دیوان محاسبات یک مجموعه است که هر واحد کار خودش را انجام می‌دهد درحالی که زنجیره‌وار به هم متصل هستند.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین رکن دیوان محاسبات واحدهای حسابرسی به شمار می‌آیند که بیشترین نیروها هم در این واحدها قرار دارند.

رحیمی مدیران را سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: در کنار رسیدگی به مسایل مالی باید توجه ویژه‌ای به مدیران شود زیرا که مدیران سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند.

‌دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به جایگاه فرهنگی استان قزوین بیان کرد: این استان از نظر فرهنگی قدمت و تاریخ کهنی دارد و از نظر صنعتی نیز  جایگاه قابل قبولی در کشور دارد.

گفتنی است، آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات قزوین با حضور امین‌حسین رحیمی دادستان دیوان محاسبات کشور، حمید تیموری معاون حقوقی، تفریغ بودجه، امور مجلس و استان‌های این دیوان، سیدمرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و احمد عجم استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول