اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار حاجی‌آباد هرمزگان مطرح کرد

ارتقای چند برابری شاخص‌های توسعه در حاجی‌آباد / شناسایی 55 محدوده معدنی

خبرگزاری فارس: فرماندار حاجی‌آباد هرمزگان با بیان اینکه شاخص‌های این شهرستان در دولت نهم و دهم رشد چندین برابری داشته است، از شناسایی 55 محدوده معدنی در این شهرستان خبر داد.

ارتقای چند برابری شاخص‌های توسعه در حاجی‌آباد / شناسایی 55 محدوده معدنی

بهرام پوراشرف در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت که با حضور استاندار هرمزگان محقق شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با بیان اینکه استاندار هرمزگان طی تصدی خود بر این سمت تاکنون شش بار در شهرستان حاجی‌آباد حضور یافته است، اظهار داشت: حضور مستمر و پیگیر شخص استاندار در شهرستان‌ها و سرکشی وی از روند احداث پروژه‌ها سبب تسریع و هر چه بهتر پیش رفتن پروژه‌ها شده است.

وی ادامه داد: در دوره خدمتی دولت نهم و دهم تغییراتی عمده در شاخص‌های مختلف شهرستان حاجی‌‌آباد رخ داده به نحوی که تحول و توسعه شهرستان سرعت گرفته است.

به گفته فرماندار شهرستان حاجی‌آباد، در دوره یاد شده نسبت به قبل از سال 84 مراکز آموزش عالی این شهرستان 50 و تعداد دانشجویان محصل در این شهرستان نیز هزار درصد افزایش یافته است.

پوراشرف گفت: تعداد مراکز فرهنگی هنری در شهرستان نیز در بازه زمانی یاد شده از یک مرکز به 40 مرکز رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، برق و ارتباطات نیز افزایش قابل توجه نشان می‌دهد، یادآور شد: طول راه‌های روستایی از ابتدای دولت نهم تاکنون نسبت به زمان قبل از آغاز به کار این دولت نیز در شهرستان حاجی‌آباد 200 برابر بیشتر شده است.

فرماندار حاجی‌آباد گفت: طی این مدت شهر حاجی‌‌آباد به عنوان نخستین شهر برخوردار از شبکه گاز خانگی، از نعمت گاز برخوردار شده است.

پوراشرف با بیان اینکه خانواده‌ای در حاجی‌آباد و سیرجان پیدا نمی‌شود که نزدیکان خود را در محور حاجی‌آباد سیرجان از دست نداده باشد، افزود: تعریض محور بندرعباس به حاجی‌آباد منتهی به سیرجان که زمانی به محور مرگ معروف شده بود، به بزرگراه از دیگر دستاوردهای دولت برای مردم حاجی‌آباد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر انتظارات و مشکلات مردم حاجی‌آباد پرداخت و افزود: در حال حاضر افت ولتاژ و عدم واگذاری انشعاب برق به حدود 450 خانوار روستایی و شهری حاجی‌آباد از جمله مشکلات شهرستان به شمار می‌رود.

پوراشرف با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به سه روستای این شهرستان در هفته دولت جاری، اظهار داشت: تعداد 12 روستای دیگر شهرستان در مسیر خط لوله گاز اصلی کشور قرار دارند که انتظار می‌رود با توجه به سرمای شدید هوا در این روستاها طی فصل زمستان و پاییز مسئولان مربوطه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

فرماندار حاجی‌آباد گفت: با توجه به قرارگیری روستاها، مراکز جمعیتی و مدارس در دو طرف و حاشیه بزرگراه ترانزیتی و پرتردد بندرعباس سیرجان در محدوده شهرستان حاجی‌آباد، احداث زیرگذرها و روگذرها در قالب تقاطع‌های غیرهمسطح با هدف ارتقا ایمنی و سهولت در تردد مردم، به عنوان یکی از نیازها در این شهرستان همواره مطرح است.

پوراشرف از شناسایی 55 محدوده و منطقه معدنی در شهرستان حاجی‌آباد خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر تقویت ساختار اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیازمند نگاه اساسی به اجرایی شدن طرح‌های استخراج معدنی به ویژه در حوزه معادن کروم نیز هستیم.

وی ادامه داد: بیمارستان حاجی‌آباد که سرانجام پس از هفده سال از آغاز عملیات اجرایی سرانجام در دولت نهم راه‌اندازی شد، اکنون نیازمند تجهیز و نیروی درمانی کافی است که در این راه از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود، اقدامات لازم را صورت دهند.

پوراشرف گفت: احداث اورژانس مرکزی شمال هرمزگان نیز از دیگر نیازها در شهرستان حاجی‌آباد است، چرا که با وجود گذر این بزرگراه سیرجان بندرعباس از شمال هرمزگان در این محدوده هیچ گونه مرکز اورژانسی وجود ندارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول