اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

نرخ بیکاری در استان بوشهر 2 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: نرخ بیکاری در استان بوشهر از 13.9 درصد در سال 89 به 11.2 درصد در سال 91 کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در استان بوشهر 2 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش ظهر امروز پس از پایان ملاقات عمومی مدیران اجرایی استان بوشهر با مردم در مصلای نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: با این میزان کاهش نرخ بیکاری، استان بوشهر رتبه دوازدهم نرخ بیکاری در کشور را داراست.

وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از خدمات دولت تصریح کرد: بر جسته شدن ارزش‌های انقلاب، استکبارستیزی، پرکاری، ساده‌زیستی، انقلابی‌گری و ... از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب در مورد دولت به‌کار بردند.

پروژه‌های هفته دولت امسال 4 درصد رشد کرد

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال 475 پروژه عمرانی در استان بوشهر با 268 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده که از نظر ریالی 41 درصد و از نظر تعداد 4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

جهانبخش بیان کرد: از این تعداد پروژه 230 مورد شهری و 245 مورد روستایی بوده و در شهرستان بوشهر 57 پروژه با 48 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

وی گفت: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی 82 پروژه عمرانی در استان با اعتبار 79.8 میلیارد تومان آغاز شد.

شاخص رضایتمندی مردم از خدمات دولت رو به رشد بوده است

استاندار بوشهر بیان کرد: شاخص رضایتمندی مردم از خدمات دولت از سال 84 تاکنون رو به رشد بوده و این رضایتمندی مردم از اهداف دولت بوده که به ثمر رسیده است.

جهانبخش با بیان اینکه شاخص‌های عملکردی دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر رشد کرده است افزود: در سفر نخست دولت به استان بوشهر 112 مصوبه با 500 میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون 99 درصد پروژه‌ها اجرایی شده و 80 درصد آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در سفر دوم دولت 205 مصوبه با یک‌هزار و 400 میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون 50 درصد مصوبات به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: در سفر سوم نیز 277 پروژه به شش هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که تاکنون 27 درصد اجرایی شده و کمتر از 10 درصد آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

جهانبخش با اشاره به نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور مبنی بر توقف پروژه‌های مصوب وزارت نفت در استان بوشهر گفت: با همراهان امام جمعه، نماینده مردم در مجلس خبرگان و نمایندگان استان پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه طرح مهر ماندگار نقطه عطف خدمات دولت بوده گفت: 900 پروژه مهر ماندگار در کشور با 170 هزار میلیارد تومان تصویب شده که یک پنجم این میزان پروژه متعلق به استان بوشهر است و برای اجرای آن 37 هزار و 900 ملیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

بیش از 32 هزار واحد مسکن مهر امسال بهره‌برداری می‌شود

استاندار بوشهر در مورد مسکن مهر نیز بیان کرد: سهم استان بوشهر 33 هزار واحد مسکونی بوده و در سال جاری 32 هزار و 249 واحد مسکن مهر را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

جهانبخش افزود: استان بوشهر در بخش اعتبارات تملک دارایی در کل کشور رتبه چهارم را داراست در حالی که در سال 89 رتبه استان بوشهر هفت کشوری بود.

وی اضافه کرد: در سه برنامه توسعه‌ای 430 میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر هزینه شد در حالی که اعتبار هزینه شده در برنامه چهارم توسعه 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: موفقیت‌های به‌دست آمده در استان بوشهر با عنایت خداوند، امام زمان(عج) ، امام رضا(ع) و هماهنگی، همدلی و تعامل مدیران با محوریت امام جمعه، نماینده مردم در مجلس خبرگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

جهانبخش گفت: تعامل دستگاه قضا با دستگاه‌های اجرایی و همکاری رسانه‌های استان برای انعکاس خدمات دولت نیز در موفقیت‌های کسب شده مؤثر بوده است.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول