اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه در رأس هرم بیکاری هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه در رأس هرم بیکاری هستند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه در رأس هرم بیکاری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ابراهیم کارخانه‌ای در بازدید از پروژه‌های آزادراه ساوه ـ همدان و ساختمان دانشگاه پیام نور فامنین، اظهار کرد: در معادلات پیچیده و صنعتی امروز هیچ کشوری برای حفظ استقلال و عزت خود چاره‌ای جز دستیابی به فناوری‌های نوین ندارد.

وی با بیان اینکه کشور فاقد علم محکوم به شکست است، افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی چشم‌انداز توسعه در افق 1404 اعلام کردند که ایران باید به قدرت اول منطقه تبدیل شود تا بتواند عزت و استقلال خود را حفظ کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه استقلال علمی، استقلال سیاسی اجتماعی را به دنبال دارد، اذعان داشت: اگر می‌خواهیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم باید علم و فناوری خود را ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید از ارتقای علمی جهان جا بمانیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین ارتقای علمی کشور ما 14 درصد جهان است و با این وصف نیز دشمن در صدد جلوگیری از این روند علمی در ایران است.

کارخانه‌ای بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن در جنگ سخت و نرم نتایج لازم را کسب نکرد اکنون به فشارهای اقتصادی روی آورده که در راستای مقابله با این جنگ نیز باید سطح علمی را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران، یادآور شد: این اجلاس در حساس‌ترین شرایط کشور برگزار شده که در نتیجه نهایی آن نیز ایران به یک قدرت تمام و همه‌جانبه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه آمریکا همه تلاش خود را در راستای جلوگیری از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران به کار گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر 120 کشور در این اجلاس در تهران حاضر شده‌اند که این نشان از ناکامی آمریکا دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از چالش‌های اساسی دانشگاه‌های کشور را، بی‌برنامگی در پذیرش دانشجو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به این تعداد دانشجو در کشور نیاز نداریم چرا که پذیرش دانشجو بالاتر از برنامه است.

کارخانه‌ای بر لزوم منطبق بودن آمار پذیرش دانشجو با نیاز جامعه صحه گذاشت و روند افزایش جذب دانشجو را معضل بزرگی قلمداد کرد.

وی فارغ‌التحصیلان دانشگاه را در رأس هرم بیکاری دانست و افزود: در حال حاضر ما باید به دنبال ایجاد رشته‌های کاربردی و متناسب با شرایط روز کشور باشیم.

به گفته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، دانشگاه‌های کشور باید به فکر ایجاد رشته‌های جدید باشند تا با شرایط کشور مطابق بوده و رشته‌هایی کم ولی با کیفیت بالا ایجاد شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول