اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

هرمزگان ظرفیت تعمیر کشتی‌های کانتینربر را به دست آورد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از پروژه احداث حوضچه‌های خشک، هرمزگان ظرفیت تعمیرات کشتی‌ها و نفتکش‌های بزرگ را به دست آورد.

هرمزگان ظرفیت تعمیر کشتی‌های کانتینربر را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: داشتن ظرفیت تعمیر کشتی‌های کانتینربر در منطقه بی‌همتاست و علاوه بر خودکفایی در زمینه نوسازی، تعمیر کشتی و جلوگیری از خروج ارز می‌تواند بازار ارزشمندی برای جذب شناورهای عظیم منطقه باشد.

وی از فعالیت مجریان و تلاشگران این طرح برای تسریع در به بهره‌برداری رسیدن این پروژه تقدیر کرد و افزود: فعالیت در این هوای گرم هر چند سخت بوده اما بسیار دلنشین است زیرا پیشرفت استان و کشور را به همراه دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآور شد: این طرح که یکی از طرح‌های مهر ماندگار استان به شمار می‌رود ایجاد اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به موقعیت منطقه و اهمیت آن تصریح کرد: خلیج فارس یک منطقه استراتژیک و بسیار مهم است که با سرمایه‌گذاری در صنایع دریایی آن و ظرفیتی که در منطقه وجود دارد می‌تواند به جایگاه ویژه‌ای در جهان دست یابد.

عبدلی‌زاده اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، استان هرمزگان ظرفیت تعمیر انواع کشتی‌های بزرگ کانتینربر و نیز کشتی‌های حمل سوخت گازمایع را خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ پروژه ساخت حوضچه‌های خشک و کارگاه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های حمل گاز مایع و نفت‌کش‌ها، شامل حوضچه تعمیرات به طول 375 متر و حوض نوسازی به طول 475 متر است که فاز نخست آن بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

با تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار در استان هرمزگان و بهره‌برداری از پروژه احداث حوضچه‌های خشک و تعمیرات کشتی‌های حامل گاز مایع و نفتکش‌ها، هرمزگان به بازار بزرگی برای شناورهای عظیم منطقه تبدیل خواهد شد.

توسعه صنعت ناوبری و افزایش حجم تبادلات در بنادر کشور، مستلزم فراهم آوری امکانات، تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته و به‌روز در زمینه ساخت، تعمیر و پذیرش شناورها است.

از مهم‌ترین امکانات مورد نیاز می‌توان به فراهم کردن فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و نوسازی کشتی‌ها و شناورها اشاره کرد.

در راستای چنین کار بزرگی، شرکت صنایع کشتی‌سازی عظیم گسترش هرمز در حال احداث حوضچه‌های خشک و کارگاه‌های ساختف تعمیر و نوسازی کشتی‌های حمل LNG و نفتکش‌های VLCC با اعتبار مصوب 442 میلیون یورو است.

با بهره‌برداری از این پروژه سه هزار و 129 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول