اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز نخست هفته دولت صورت گرفت

بهره‌‌برداری از واحد تولیدی قارچ کوهستان در فردوس

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز از هفته دولت واحد تولیدی قارچ کوهستان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

بهره‌‌برداری از واحد تولیدی قارچ کوهستان در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ظهر امروز مراسم افتتاح واحد تولیدی قارچ فردوس اظهار کرد: در هفته دولت تعداد 206 پروژه کشاورزی با اعتبار 25 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامرضا هادربادی گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب و خاک تعداد 163 پروژه در ارتباط با آب و خاک اجرایی می‌شود.

وی  اشتغالزایی این تعداد پروژه را 310 نفر اعلام کرد و افزود: پروژه تولید قارچ دکمه‌ای کوهستان فردوس از جمله پروژه‌های مهم و تاثیرگذار است که طی سال گذشته مجوز لازم را اخذ و در طول مدت یک سال به بهر‌ه‌برداری رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: پروژه تولید قارچ دکمه‌ای کوهستان فردوس با صرف اعتبار یک‌میلیارد تومان اجرا که مبلغ 600 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و 400 میلیون تومان نیز از محل سرمایه‌گذاری شخصی تامین شده است.

* راه‌اندازی نخستین واحد کمپوست استان در فردوس

هادربادی از راه‌اندازی نخستین واحد تولید کمپوست قارچ استان در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ماده اولیه تولید قارچ دکمه‌ای کمپوست است و این ماده از محمدشهر کرج با هزینه‌های گزاف تامین می‌شود بنابراین نخستین واحد تولید کمپوست استان در شهرستان فردوس احداث می‌شود.

وی افزود: دو هکتار از زمین مجاور واحد تولید قارچ کوهستان به واحد تولید کمپوست اختصاص داده می‌شود تا علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز استان، نیاز استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نیز تامین شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در حال حاضر با هشت واحد تولید قارچ بیش از 210 تن قارچ در سال تولید می‌شود که با راه‌اندازی 10 واحد دیگر این میزان به 500 تن در سال افزایش میِ‌یابد.

* افتتاح کارخانه کنسانتره میوه در فردوس

در نخستین روز از هفته دولت همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی بزرگ‌ترین واحد تولیدی شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

کارخانه کنسانتره میوه شهرستان فردوس با صرف اعتبار 13 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول