اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت هولدینگ:

رشد ایران در توسعه معادن است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی هولدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه "سهامی عام" میدکو گفت: رشد ایران در توسعه معادن است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

رشد ایران در توسعه معادن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی‌اصغر پورمند پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارخانه کنسانتره سیرجان با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در قالب 16 طرح معدنی در سطح کشور در دست اجرا داریم.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 4 میلیون و 200 هزار تن فولاد، 7 میلیون و 500 میلیون تن گندله سنگ ‌آهن، 8 میلیون تن کنسانتره آهن، 800 هزار تن کک متالوژی و 5 هزار تن مس کاتد تولید می‌شود.

پورمند با اشاره به اینکه شرکت میدکو سهامی عام است و 1.5 میلیون سهامدار دارد، افزود: این شرکت از یک‌سال گذشته در فرابورس حضور دارد و اکنون آمادگی حضور در بورس را نیز داریم.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه در دل زمین نهفته شده است، تصریح کرد: رشد ایران در توسعه معادن است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

پورمند با اشاره به افتتاح کارخانه کنسانتره 2 میلیون و 500 هزار تنی سنگ آهن سیرجان عنوان کرد: طراحی این مجموعه به نحوی است که از ابتدا تا انتهای خط تولید فولاد را شامل می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این کارخانه خبر داد و گفت: ساخت این کارخانه در 28 ماه یک رکورد را بر جای گذاشته است و برای 250 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

پورمند خاطرنشان کرد: این مجموعه به صورت پیوسته از ابتدا تا انتهای خط تولید را دارد که این امر سبب می‌شود ما با تولید کنندگان خارجی و داخلی رقابت کنیم و در این رقابت‌ها 150 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان کرد: ما به دنبال کشف و استخراج معادن جدید هستیم و پرداختن به اکتشافات از اولویت‌های اصلی ماست.

پورمند افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با داشتن ایمانی راسخ و تلاشی بیش از پیش شاهد افتتاح طرح‌های جدیدی در این مجموعه هستیم که بهره‌برداری از این طرح نیز بخشی از توانمندی متخصصان بومی کشور را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول