اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قم:

توسعه معادن موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قم گفت: بیشتر معادن در روستاها و مناطق دورافتاده وجود دارند بنابراین توسعه معادن موجب گسترش عدالت در سراسر کشور شده و عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

توسعه معادن موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌رسول حسینی در دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین قم با آیت الله حسینی بوشهری که پیش از ظهر امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از موارد سوء تدبیر در کشور بحث معادن است.
وی افزود: خداوند نعمت کاملی از لحاظ ذخایر معدنی به ایران عطا کرده است و بیش از 60 نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد و ایران رتبه 15 جهان را در این زمینه در جهان داراست اما توجهی در شأن این رتبه به بخش معدن کشور نمی‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قم خاطرنشان کرد: برای حل این سوء مدیریت، سازمان نظام مهندسی کشور شکل گرفته است تا متولی نیروی انسان در زمینه معدن باشد و برنامه‌ریزی و راهکارهای جدیدی در بحث مدیریت معدن ارائه دهد.
وی با اشاره به رسالت این سازمان در زمینه حفظ و صیانت از مخازن معدنی کشور اظهار داشت: معادن جزء انفال هستند و مدیریت آنها باید زیر نظر حاکمیت و مسئولین استانی صورت گیرد.
حسینی مهم‌ترین شاخصه سازمان نظام مهندسی را بحث نیروی انسان ذکر کرد و گفت: با ارتقا این بخش شاهد بهره وری بیشتر در سایر قسمت‌ها خواهیم بود و همان طور که رهبری، دهه پیش رو را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده است، بنابراین عدالت، رکن اصلی پیشرفت و تمام فعالیت‌ها در این زمینه خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قم افزود: بیشتر معادن در روستاها و مناطق دورافتاده وجود دارند بنابراین توسعه معادن موجب گسترش عدالت در سراسر کشور شده و عدالت اجتماعی محقق می‌شود.
وی یکی از دغدغه‌های چند ساله اخیر مقام معظم رهبری را شاخصه‌های بهره وری دانست و ابراز داشت: سازمان نظام مهندسی معدن قم توانسته است با ساماندهی بیش از 300 نیروی فعال به عنوان کارشناس معدن در استان از هدر رفت ذخایر معدنی در قم جلوگیری کند.
حسینی با بیان اینکه معادن جزء انفال هستند خواستار توجه بیشتر مسئولین استانی و حکومتی به این مسئله شد و گفت: معادن متعلق به حکومت و مردم هستند و این ذخایر جزء سرمایه های بین نسلی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول