اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی:

سهم صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در تولید ملی زیر 7 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: سهم صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در تولید ملی زیر 7 درصد، سهم تولید زیر 5 درصد و سهم معدن نیز 2 دهم درصد از کل کشور است.

سهم صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در تولید ملی زیر 7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان‌رضوی که در دیوان محاسبات این استان برگزار شد، اظهار کرد: 50 درصد از اشتغال خراسان‌رضوی در ارتباط مستقیم با بخش صنعت، معدن و تجارت محقق می‌شود و بیشترین بهره‌وری حاصل نیروهای کاری، سرمایه‌ای و عوامل تولید در این بخش در خراسان‌رضوی است.

وی ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی که توسط سازمان ملی صورت گرفته است در سال 85 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی رتبه 3 تا 5 کشور را متناسب با تعداد واحدها و بهره‌وری استان در کل کشور کسب کرد.

صفرزاده با بیان اینکه خراسان‌رضوی با وجود بهره‌مندی از ذخایر ارزشمند رتبه 2 کشور را دارد، اظهار کرد: در بخش تجارت بعد از تهران و آذربایجان‌شرقی قرار داریم و رتبه 3 را در کل کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه خراسان‌رضوی باید در بخش معدن رتبه 2 کشور را کسب کند، خاطرنشان کرد: باید از تسهیلات و خدماتی که در این بخش برای این سازمان در سند چشم‌انداز 1404 قرار گرفته استفاده کنیم و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده مطلوبی ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی که توسط سازمان ملی صورت گرفته است به جهت درصد افزایش صادرات رتبه اول و دوم و به جهت سهم کل از تجارت کشور در رتبه‌های دوم قرار دارد.

صفرزاده با اشاره به اینکه تعداد شاغلان در بخش صنعت، معدن و تجارت به 185 هزار نفر می‌رسد، گفت: در حال حاضر بالغ بر 5 هزار و 800 واحد صنعتی در خراسان‌رضوی در حال فعالیت در این بخش هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سال ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ماموریت قانونی و تکلیف شرعی بخش صنعت، معدن و تجارت، باید با تاکید و تسریع در امر اقتصاد مقاومتی در راستای این ماموریت تکلیف خود را به نحو احسنت به انجام برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: سهم صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در تولید ملی زیر 7 درصد، سهم تولید زیر 5 درصد و سهم معدن نیز 0.2 درصد از کل کشور است که در 10 سال گذشته تقریباً یک درصد بهبود پیدا کرده است.

صفرزاده خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از اقتصاد خراسان‌رضوی به بخش خصوصی‌سازی واگذار شده است و سرمایه‌گذاری‌های اصلی توسط این بخش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول