اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اداره صنایع و معادن بردسکن:

نبود زیرساخت‌‌های مناسب مهم‌ترین مشکل توسعه معادن بردسکن است

خبرگزاری فارس: نماینده اداره صنایع و معادن بردسکن گفت: نبود زیرساخت‌‌های مناسب مهم‌ترین مشکل توسعه معادن بردسکن است.

نبود زیرساخت‌‌های مناسب مهم‌ترین مشکل توسعه معادن بردسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد صابری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معادن نعمات خداوندی هستند و بر خلاف صنعت که باید به دنبال تهیه مواد اولیه بود این معادن در منطقه وجود دارند، اظهار داشت: برای استفاده از این منابع نیاز هست که در زیر ساخت‌های مورد نیاز در حوزه معادن از جمله راه دسترسی به معادن، برق رسانی و سایر زیر ساخت‌های مربوط فراهم شود.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه تاکنون کمتر افراد تحصیل کرده و کارشناسان به سراغ معادن منطقه رفته‌اند، گفت: پس از آن که تعدادی از سرمایه‌گذاران چینی در حوزه معادن این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا سنگ مس موجود را به کستانتره تبدیل کرده و مس یک درصد را به 20درصد برسانند و ناخالصی‌های آن را بگیرند، تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی هم وارد عمل شده و در درونه این شهرستان نظیر آنچه چینی‌ها انجام داده، اجرا کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های موجود منطقه در حوزه معدن گفت: باید برای سرمایه‌گذاران این رغبت را ایجاد کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

صابری با بیان اینکه در حال حاضر 17 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در بردسکن فعال است، گفت: میزان ذخایر قطعی این معادن 12.5 میلیون تن در سال است که ظرفیت اسمی سالانه آنها 325هزار تن است.

وی اشتغال ایجاد شده مستقیم در بخش معدن شهرستان را 180 نفر عنوان کرد و گفت: برای پیش از سه برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین معادن سنگ مس و سنگ آهن است، گفت: هر چند چینی‌ها در معادن منطقه سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی کرده‌اند و در حال حاضر معادن مس با ظرفیت بهتری کار می‌کنند اما سایر محدوده‌های معدنی منطقه ناشناخته است و کسی روی آنها کار نکرده، حال آنکه با سرمایه‌گذاری بر روی معادن شاهد رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه معادن را که برخی از آنها 10 سال پیش به بهره‌برداری رسیده 69 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارزش ریالی این سرمایه‌گذاری‌ها بیش از چند برابر گذشته است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول