اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: امسال تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار قرار گرفته که این تعاونی‌ها عام‌المنفعه هستند و تمام افراد جامعه می‌توانند در آن عضو و از سود آن برخوردار شوند.

تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مسعود اقلامی ظهر امروز در نشست با امام جمعه شهرستان بهار به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: براساس برنامه پنجم 25 درصد اقتصاد ملی مربوط به تعاونی‌هاست و مردم باید سرمایه‌های خود را در بخش تعاون آورده و با تشکیل تعاونی می‌توانیم تورم را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید وارد تولید شوند، ادامه داد: امسال تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در دستور کار قرار گرفته که این تعاونی‌ها عام‌المنفعه هستند و تمام افراد جامعه می‌توانند در آن عضو و از سود آن برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: باید معتمدین شهر به عنوان هیئت مؤسس وارد شوند تا با تشکیل این تعاونی‌ها زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم و اهداف برنامه پنجم محقق شود.

در ادامه امام جمعه بهار با تقدیر از عملکرد اداره تعاون، تعاون را یکی از عوامل رشد و شکوفایی جامعه خواند و اظهار کرد: در رویکرد دین اسلام نیز توجه به تعاون مورد توجه خاصی قرار گرفته که در این میان می‌توان به آیه «والتعاونوا علی البر و التقوی» از سوره مبارکه مائده اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتم‌نیا در جهت رفع اشتغال و بیکاری خواستار اشتغال پایدار از طریق تشکیل شرکت‌های تعاونی شد و گفت: تعاونی‌ها باید در تمام زمینه‌ها اعم از تولید، توزیع و مصرف نمونه و الگو باشند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های تعاونی باید مورد حمایت مالی و بانکی قرار گیرند تا انگیزه لازم را برای اشتغال بیشتر فراهم کنند.

امام جمعه بهار تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از سوی دولت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این ادغام نباید انگیزه از کارکنان گرفته شود بلکه باید با توکل بر خدا و ائمه معصومین در سال جهاد اقتصادی با همت مضاعف شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در عرصه اشتغال و تولید باشیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول