اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون خبر داد

تبدیل صندوق به سازمان تامین اجتماعی به درخواست کارگران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان به درخواست کارگران و اعضای صندوق صورت گرفت.

تبدیل صندوق به سازمان تامین اجتماعی به درخواست کارگران

عبدالله عمادی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به درخواست کارگران و اعضای صندوق، دولت با تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان موافقت کرده و در اجرایی شدن آن نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این تغییر با هدف ماندن مدیرعامل اخراجی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته، افزود: اصلاً در این قضیه چنین موضوعی دخیل نبوده است و از رسانه‌ها می‌خواهیم ما را وارد مسایل حاشیه‌‌ای و دعواهای زرگری نکنند.

عمادی گفت: بعد از اینکه کارگران و اعضای صندوق فشار آوردند که ما می‌خواهیم به سازمان تبدیل شویم چرا که فعالیت و اختیارات و حیطه مسئولیت ما بیشتر از یک صندوق است، ما پیشنهاد لازم را به دولت دادیم و دولت نیز با این امر موافقت کرد.

این مسئول بیان داشت: بیش از 34 میلیون نفر عضو صندوق تامین اجتماعی هستند و به خاطر آنکه اراده کردند اسم صندوق به سازمان تغییر یابد ما نیز به خاطر درخواست کارگران و صاحبان اصلی صندوق به این کار دست زدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اتفاق یک شبه رخ داده است، ابراز داشت: نه، از سال‌های دور این موضوع و  هدف‌گیری مد نظر بوده و مربوط به امروز و دیروز نیست.

معاون وزیر تعاون همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوصی اعلام رقم خط فقر در جامعه، گفت: از بیان آمار و ارقام  خط فقر معذور هستم  چرا که این مسئله محرمانه است.

عمادی در خصوص شایعات اخیر در مورد ادغام سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی نیز اظهار داشت: چنین شایعه‌ای را از بن و اساس رد می‌کنیم چرا که چنین موضوعی اصلاً در دستور کار قرار ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تنها از دستگاه‌های تصمیم‌گیر خواسته‌ایم برخی همپوشانی‌های این دو نهاد را به نحو شایسته بر‌طرف کنند و آن طور نباشد که ما در یک موضوع خاص دو نهاد را درگیر کنیم.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی است که برای معلولان خدمات ارائه کرده و در بحث پیشگیری از آسیب‌ها به صورت جدی مداخله داشته و سعی می‌کند با پذیرش معلولان در مراکز توانبخشی به آنها خدمات ارائه کند.

این مسئول وظیفه کمیته امداد را نیز تخصصی اعلام کرد و گفت: این نهاد در زمینه خدمات‌رسانی به زنان سرپرست خانوار و سالمندان ورود پیدا کرده اما به دلیل آنکه این دو نهاد در بحث‌هایی همچون حمایت از سرپرست خانوار دچار نوعی همپوشانی هستند سعی می‌کنیم به نحو مطلوب این موضوع را حل کرده و در این زمینه مجلس تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول