اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر از کالاهای ایرانی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر فرزندانشان کالا و لوازم ایرانی تهیه کنند.

خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر از کالاهای ایرانی استفاده کنند

عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر فرزندانشان از کالاها و لوازم ایرانی استفاده کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی نظارت بر مارک‌ها و آرم‌های مختلف بیان داشت: در آموزش و پرورش کارگروهی را تشکیل دادیم تا به چگونگی این مسئله و تاثیرات فرهنگی آن بر ذهن دانش‌آموزان رسیدگی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه تصریح کرد: از اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات نیز تقاضا داریم تا بر چگونگی ورود و عرضه‌ کالاهای خارجی و آرم‌های مختلفی که برای لوازم‌التحریر دانش‌آموزان وارد بازار می‌شوند نظارت کافی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب‌های درسی و نحوه توزیع آن‌ها خاطرنشان کرد: کتاب‌های مقطع ابتدایی و همچنین ششم ابتدایی در مدارس توزیع می‌شوند و کتاب‌های راهنمایی و متوسطه نیز در فروشگاه‌های لوازم‌التحریر ارائه می‌شوند.

حسنی‌محتشم اذعان کرد: کتاب‌های مقطع راهنمایی و متوسطه که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود به قیمت روی جلدی که روی آن نوشته شده است به فروش می‌رسد و فروشندگان حق ندارند هیچ وجه اضافه‌ای از بابت فروش کتاب‌ از خانواده‌ها دریافت کنند و همچنین نباید هیچ وسیله و لوازم‌التحریر اضافه‌ای را همراه‌ کتب درسی به اجبار به خانواده‌ها بفروشند.

وی افزود: سال گذشته محتوای کتاب‌های اول ابتدایی تغییراتی داشت که امسال هیچ تغییری در کتا‌ب‌های اول ابتدایی صورت نگرفته است اما کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی جدیدالتألیف بوده و تغییرات اساسی در کتاب‌های دوم ابتدایی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای آشنایی معلمان ششم ابتدایی برگزار شد تا معلمان با محتوای کتاب‌های درسی آشنا شوند.

وی ادامه داد: بیش از 280 هزار نفرساعت برای دوره‌های ضمن خدمت گذاشتیم که در آن یک هزار و 400 معلم شرکت کردند تا مشکلی در خصوص چگونگی و کتب درسی و همچنین مسائل مربوط به ششم ابتدایی به وجود نیاید.

حسنی‌محتشم در پایان سخنانش گفت: این دوره‌ها در حال حاضر به پایان رسیده است اما در صورت نیاز اگر احساس کنیم که معلمان بیشتر به راهنمایی و آموزش نیاز دارند این دوره‌ها را دوباره برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول