اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه:

کالای ایرانی باید در بازار رقابت گوی سبقت را از کالای خارجی بِرُباید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: اکنون بازار، بازار رقابت آزاد است و باید به نحوی کالای با کیفیت داخلی تولید کنیم که به رقابت با کالای مشابه خارجی بپردازد و گوی سبقت را برباید.

کالای ایرانی باید در بازار رقابت گوی سبقت را از کالای خارجی بِرُباید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا رشیدی ظهر امروز در حاشیه همایش مدیران شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سراسر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیش از 180 فروشگاه در بیش از 110 شهرستان به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 فروشگاه در آینده‌ای نزدیک در کشور افتتاح می‌شود،‌ افزود: به دلیل حجم بالای زائر و مسافر در مشهد بنا داریم در آینده‌ای نزدیک نیز تعداد فروشگاه‌های شهر مشهد را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ادامه داد: در حال حاضر دو فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در مشهد در حال فعالیت است و برای افزایش تعداد فروشگاه‌ها آماده تعامل با بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه جزو شرکت سهامی عام به شمار می‌آید،‌ افزود: سهام این شرکت متعلق به بانک‌های اصلی کشور همانند ملت، صادرات، تجارت، سپه است و بخشی از سهم نیز متعلق به شهرداری و بانک شهر و بخشی نیز متعلق به بیمه‌هاست و اشخاص حقیقی و مردم نیز پنج درصد از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را دارا هستند.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه افزود: فروشگاه رفاه در سال 74 تاسیس شد و اکنون در آستانه هجدهمین سالگرد تاسیس خود قرار دارد.

رشیدی با اشاره به اینکه قیمت کالاهایی که در فروشگاه رفاه عرضه می‌شود، از مشابه آن در بازار کم‌تر است، گفت: ما کالا را به صورت ملی و در سطح وسیع خریداری می‌کنیم و به نحوی به فروش می‌رسانیم که قیمت کالا از قیمت درج شده بر روی کالا کم‌تر باشد.

وی به عرضه بن‌کارت در فروشگاه رفاه اشاره کرد و افزود: این کارت الکتریکی توسط شرکت رفاه در اختیار بسیاری از سازمان‌ها و ادارات کشور قرار می‌گیرد و امیدواریم تا پایان سال جاری توزیع این بن‌کارت‌ها از یک میلیون کارت فراتر رود.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ادامه داد: توزیع بن‌کارت در تعادل قیمت بازار موثر است زیرا بن‌کارت رفاه فقط تبدیل به کالا می‌شود.

رشیدی افزود: در سال مالی گذشته 560 هزار بن‌کارت در کشور به ارزش 35 میلیارد تومان صادر شد و اکنون با گذشت شش ماه از سال مالی جدید 800 هزار بن‌کارت با حجم نقدینگی بالغ بر 60 میلیارد تومان در کشور عرضه شد و در اختیار سازمان‌ها قرار گرفت.

وی در ارتباط با فروش فوق‌العاده فروشگاه نیز افزود: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سالی دو بار و به مناسبت آغاز سال نو و هم‌چنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس اقدام به فروش فوق‌العاده اجناس با تخفیف 35 درصد می‌کند که امیدواریم در سال جدید با افزایش فروش‌های فوق‌العاده در ایامی همانند ولادت‌های ائمه(ع) بتوانیم سبب اقبال و رضایت مخاطبان و مشتریان از این شرکت باشیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه افزود: مردم هنوز با فروشگاه‌های زنجیره‌ای آشنایی لازم را ندارند به نحوی که این فروشگاه‌ها تنها پنج درصد از کل فروش را به خود اختصاص می‌دهند اما باید با اطلاع‌رسانی گسترده توسط رسانه‌های جمعی بتوانیم مراجعه کم‌تر، هزینه کم‌تر خرید و یک بار مراجعه را با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور نهادینه کنیم.

رشیدی در ادامه در ارتباط با سال تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز اظهار کرد: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سال تولید ملی آمادگی خود را برای عرضه تولیدات داخلی اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توزیع کالاهای خارجی در فروشگاه قطع نمی‌شود، گفت: اما باید بستر عرضه فروش محصولات داخلی را فراهم کنیم زیرا اکنون بازار، بازار رقابت آزاد است و باید به نحوی کالای با کیفیت داخلی تولید کنیم که به رقابت با کالای مشابه خارجی بپردازد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ادامه داد: بنا داریم واسطه‌ها را در جریان تولید و عرضه از چرخه حذف کنیم و در این راستا هر تولید کننده که کالای با کیفیت، باهویت و شناسنامه‌دار داشته باشد، ما نیز از مجاری قانونی نسبت به عرضه آن اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از 85 درصد کالاهای عرضه شده در فروشگاه رفاه تولید داخل است و امیدواریم با افزایش تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی در راستای تحقق شعار سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام‌های بیشتری برداریم.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول