اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی:

قاچاق لوازم‌التحریر تهدیدات فرهنگی و اقتصادی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در بحث قاچاق نوشت افزار مصرفی دانش آموزان با تهدیدات فرهنگی و اقتصادی مواجه هستیم.

قاچاق لوازم‌التحریر تهدیدات فرهنگی و اقتصادی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پرویز فروزان‌فر در نخستین جلسه برآورد حجم قاچاق در حوزه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار با تاکید بر قرار گرفتن ایران در معرض تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: در حال حاضر به راه انداختن جنگ سخت علیه ایران به نفع دشمنان نظام اسلامی نیست بنابراین وارد آوردن ضربات اقتصادی و فرهنگی در دستور کار آنان قرار دارد.
وی ادامه داد: در جلسه‌های مختلف با مسئولان آموزش و پرورش از آنان خواسته شد تا به ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در میان دانش آموزان بپردازند.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی راهکارهای اندیشیده شده در جلسات ستاد را در تغییر فرهنگ خرید لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش آموزان و ادارات در طول سال موثر ارزیابی کرد.
وی با اشاره به آمار رسمی منتشر شده مبنی بر قاچاق نوشت افزار، گفت: بنابر آمار مورد تایید کارشناسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان 20 درصد لوازم تحریر موجود در بازار، قاچاق است.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گران‌بودن مواد اولیه از یک سو و ورود بی رویه کالاهای خارجی به‌ویژه کالاهای بی کیفیت چینی را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد.
فروزان‌فر تصریح کرد: آمارها حاکی از آنست که نوشت افزار مورد نیاز یک میلیون و 107 هزار دانش آموز استان هزینه‌ای بالغ بر 330 میلیارد ریال در بر دارد که این رقم کلان اهمیت پرداختن به حمایت از تولیدکننده داخلی برای توسعه تولید نوشت افزار را دو چندان می‌سازد.
در ادامه این جلسه نمایندگان بخش تولید لوازم‌التحریر استان، مشکلاتی چون پایین بودن نقدینگی واحدهای تولیدی و اختصاص نداشتن تسهیلات مالی را در کاهش توان رقابت تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های خارجی موثر دانستند.
زنگویی کارشناس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی با ارائه آماری تعداد واحدهای دارای پروانه تولید دفترچه تحریر را  هفت واحد ذکر کرد.
کریمی نماینده حوزه نظارت گمرکات استان نیز در سخنانی با بیان اینکه گمرک مجری مقررات است نه سیاست‌گذار، افزود: آمارهای رسمی حاکی از صفر بودن قاچاق لوازم التحریر است زیرا پایین بودن تعرفه واردات نوشت افزار، دلیلی برای قاچاق اینگونه کالاها نمی‌گذارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول