اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مرکزی:

ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در دست اقدام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه پارسال بیشتر والدین از اجرای طرح پوشش یکسان دانش‌آموزان رضایت داشتند گفت: امسال ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌الله کریم‌‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در راهبرد یازدهم سند تحول بنیادی، تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان مطرح شده است.

وی تصریح کرد: رئیس هیئت امنای این دانشگاه شخص رئیس جمهور است و در هر استان هم دو پردیس یکی برای آقایان با نام شهید باهنر و دیگری برای خانم‌ها با نام زینب کبری ایجاد می‌شود.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار این دانشگاه در مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری 25 هزار نفر را جذب خواهد کرد اظهار داشت: سهم استان مرکزی از این تعداد 540 نفر است که امیدواریم این دانشگاه ثمرات خوبی به همراه داشته باشد.

کریم‌زاده با اشاره به طرح بهبود مدارس شبانه‌روزی بیان داشت: هم‌اکنون 11 درصد از دانش‌آموزان استان در این نوع مدارس تحصیل می‌کنند که پایین بودن سطح علمی دانش‌آموزان نسبت به دانش‌آموزانی که در مدارس معمولی شهر تحصیل می‌کنند و عدم فراگیری مهارت‌ها از قبیل کمک‌های اولیه، شیوه صحیح مطالعه، مشاوره دینی و بهداشت فردی و اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات این مدارس است که برای رفع این مشکلات 65 میلیون تومان نیاز است.

وی پیرامون سیاست‌های آموزش و پرورش در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: سال گذشته 80 درصد از دانش‌آموزان استان دارای لباس یک دست بوده‌اند و امسال تلاش بر این است که از طریق یک فرهنگ‌سازی مناسب این میزان به بالای 90 درصد برسد و والدین با تهیه لباس‌ها و لوازم‌التحریر ایرانی که دارای چاپ تصاویر مناسب و استاندارد برای نوجوان و جونان می‌باشد این مهم را به نتیجه برسانند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثر والدین از اجرای طرح پوشش یکسان دانش‌آموزان رضایت داشتند و خواستار ادامه این طرح می‌باشند گفت: در سال گذشته 80 درصد دانش‌آموزان پسر مقطع راهنمایی و متوسطه این استان با لباس‌های یک شکل به مدرسه ‌رفتند و امید است این طرح در سال تحصیلی جدید به صورت صددرصد اجرا شود.

حسن سروش با بیان اینکه امسال نیز ساماندهی کیف و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان را در دستور کار قرار داده‌ایم اظهار داشت: مدیران مدارس و والدین در اجرای این طرح نقش بسیار مؤثری دارند و باید در خرید کیف و لوازم‌التحریر با فرهنگ ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان را تشویق کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول