اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بویین زهرا مطرح کرد

لزوم احیای تئاترهای دینی و آیینی در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا گفت: تئاترهای دینی و آیینی باید بیش از پیش در کشور احیا و گسترش یابد.

لزوم احیای تئاترهای دینی و آیینی در کشور

علی زارعی در حاشیه برگزاری تله‌تئاتر خیابانی «تا حالا درخت بودی؟» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به نقش و جایگاه تئاتر‌های اجتماعی و طنز در کشور اظهار کرد: تدوین برنامه و شیوه‌های جدید در امر ساماندهی تئاتر‌ها راهی مؤثر و ارزشمند برای برطرف کردن مشکلات و مسائل این بخش است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا افزود:  بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان باید در اولویت کار‌های مسئولان هنری کشور قرار داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه هنر اسلامی در تعالی و پیشرفت مردم تصریح کرد: هنر اسلامی به عنوان بهترین ابزار برای درک بهتر از آموزه‌های اسلام است و کسانی که با ابزار هنر رشد می‌کنند، قطعا به پویایی و کمال عقلی دست می‌یابند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به سیر صعودی تئاتر اسلامی در کشور عنوان کرد: این مهم بیانگر عزم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور است.

زارعی خاطرنشان کرد: حمایت‌های ویژه‌ای که از ابتدای دولت نهم تاکنون از اقشار مختلف هنرمندان و فرهیختگان به عمل آمده، بسیار چشم‌گیر و همچنین رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی اماکن و فضاهای هنری کشور عنوان کرد: متأسفانه این امر تاکنون به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و در حال حاضر بسیاری از فضاهای فرهنگی و هنری کشور دارای مکانی فرسوده هستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: برطرف کردن چنین مشکلاتی در حوزه هنر‌های نمایشی نیازمند اعتبار و هزینه است.

زارعی با بیان اینکه درون‌مایه هنر باید پختگی و آرامش‌بخش به فرد باشد، عنوان کرد: در جامعه اسلامی توجه به اصل ایمان و اعتقاد از ارکان مهمی بوده که همه وظیفه نگهداری آن را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: توزیع ویژه‌نامه‌های فرهنگی پیرامون تئاتر و ساختار‌های آن نیز از برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های هنر‌های نمایشی این شهرستان تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

گفتنی است این تله تئاتر که به همت گروه مهرگان شهرستان بویین زهرا در حال تمرین است، دارای ساختاری نو و ایده‌پردازی جدید است.

نویسندگی این مجموعه را سمانه صالحی بر عهده داشته و کارگردانی آن نیز بر عهده مجید یوسفی است.

اعظم دودانگه مسئول طراحی لباس و علی راحت‌لو نیز مشاور و دستیار کارگردان در این مجموعه هنری است.

احسان یوسفی نیز در بخش طراحی گریم با این تله‌تئاتر همکاری می‌کند. اجرای موسیقی صحنه این مجموعه نیز بر عهده بهروز اسدزاده است.

مجید یوسفی و مرتضی قراغانی نیز از بازیگران مطرح این تله تئاتر اجتماعی هستند.

گفتنی است این تله‌تئاتر به صورت پانتومیم در چند صحنه جداگانه به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول