اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

تئاتر آبپخش با عروسی 2 خرگوش رونق گرفت

خبرگزاری فارس: دو خرگوش به نام‌های کوتی و موتی در آبپخش عروسی کردند.

تئاتر آبپخش با عروسی 2 خرگوش رونق گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عصر امروز در آیین اجرای نمایش طنز «خرپلنگ» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایش زیبا و ارزشمند به کارگردانی حسن بحرانی در آبپخش روی صحنه رفته است.

محمد نجفی در تشریح جزئیات این تئاتر افزود: نمایش طنز خرپلنگ (کوتی و موتی) با داشتن مایه طنز و نیز ایجاد فضای شاد سبب شد تا این نمایش در اجرای خود در جلب نظر سالن مملو از تماشاگر موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: خرپلنگ حکایت عروسی دو خرگوش به نام کوتی و موتی است که برای پز دادن یکی شیر را دایی خود معرفی می‌کند و دیگری افتخار فامیلی پلنگ را به خود می‌چسباند.

نجفی بیان کرد: در شب خواستگاری شیر و پلنگ، گاو و الاغی از آب درمی‌آیند و در واقع در این داستان، رعایت راستی و صداقت در زندگی مشترک مهم‌ترین توصیه این نمایش به مخاطبانش است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: بعد از اجرای نمایش میدانی «نخلستان خاموش» به مناسبت شهادت امام علی (ع) و نمایش سیاه‌بازی به مناسبت نیمه شعبان، این چندمین نمایشی است که در شش‌ ماه اول سال 91 اجرا می‌شود.

نجفی اذعان کرد: گروه بهار به سرپرستی حسن بحرانی 10 اجرای عمومی از نمایش «مهمانان ماه» را در برازجان و آبپخش، حضور در جشنواره استانی تئاتر کودک و کسب شش عنوان و رتبه را در کارنامه سال گذشته خود دارد.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال 91 در حوزه نمایش برگزاری کارگاه دو روزه نمایشنامه‌نویسی با حضور اردشیر محمودی‌فرد کارشناس ارشد نمایشنامه‌نویسی در آبپخش است.

نجفی افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر آبپخش بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول