اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسیر خبر داد

تولید سالانه 370 هزار تن محصولات کشاورزی در بردسیر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: این شهرستان با 45 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی، سالانه 370 هزار تن انواع محصولات را تولید می‌کند.

تولید سالانه 370 هزار تن محصولات کشاورزی در بردسیر

حمیدرضا ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان بردسیر آغاز شد، اظهار داشت: شهرستان بردسیر ظرفیت‌های زیادی در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارد.

وی افزود: این شهرستان با 45 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی، سالانه 370 هزار تن انواع محصولات را تولید می‌کند.

ارجمند تصریح کرد: محصولات شاخص این شهرستان گندم، جو، گل محمدی، پسته، گردو، ذرت علوفه‌ای و یونجه هستند که دو هزار و 250 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است.

وی بیان کرد: سالانه چهار هزار و 500 تن گل محمدی در بردسیر تولید می‌شود که 50 درصد از این محصول از طریق صنایع تبدیلی شهرستان فرآوری و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

ارجمند با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان بردسیر افزود: دو هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد که با متوسط تولید 53 تن در هکتار، سالانه حدود 130 هزار تن از این محصول تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: بیشترین سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در استان متعلق به شهرستان بردسیر است که این محصول در گاوداری‌های شهرستان و همچنین شهرستان‌ها و استان‌های همجوار استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: زمان کاشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان بردسیر نیمه دوم اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه است که در شهریور ماه نیز برداشت می‌شود.

وی گفت: کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می‌شود و در شرایطی که دچار سرمازدگی شود، شاهد افت عملکرد در واحد سطح خواهیم بود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول