اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی تولیدکننده بذر پدری چغندر است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی تولیدکننده بذر پدری چغندر کشور است.

آذربایجان‌غربی تولیدکننده بذر پدری چغندر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا سکوتی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌غربی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در سالن شماره یک استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در بیش از 10 طرح مطالعات بیماری‌های گاومیش، گاو و طیور فعالیت داریم.

وی از ساماندهی تولیدات نهال در استان آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: در این راستا حساسیت ویژه‌ای داریم.

سکوتی با اشاره به ثبت گواهی بذر و نهال در استان، خاطرنشان کرد: ثبت و صدور گواهی بذر و نهال یکی از اقداماتی است که در راستای ساماندهی تولیدات نهال در استان انجام می‌گیرد.

وی تحقیقات جنگل و مرتع را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تحقیقات جنگل و مرتع در عرصه منابع طبیعی، زراعی، باغی و ایستگاه‌های تحقیقاتی استان انجام می‌گیرد.

سکوتی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های تحقیقاتی موجود در استان، اظهار داشت: در حال حاضر چهار ایستگاه تحقیقاتی در استان فعالیت دارند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ایستگاه میاندوآب در 120 هکتار، ایستگاه ارومیه در 100 هکتار، ایستگاه ساعتلو ارومیه در 40 هکتار و ایستگاه تحقیقاتی خوی در 20 هکتار در حال فعالیت هستند.

سکوتی با اشاره به وجود نهال‌های مادری در ایستگاه ارومیه، افزود: در ایستگاه ارومیه نهال‌های مادری باغات و نهال‌های پیوندی پرورش داده و توزیع می‌شوند.

وی در ادامه به اهمیت آزمون خاک و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی اشاره و به پیشرفت و جایگاه کشاورزی با توجه به این آزمون‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول