اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتشار بیانیه‌ یک موسسه فرهنگی یاسوج صورت گرفت

چرا مسئولان نصب دکل مخابراتی را بر احداث موزه دفاع مقدس مقدم دانستند؟

خبرگزاری فارس: مؤسسه فرهنگ یاران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای، نصب دکل مخابراتی و توقف اجرای مهم‌ترین پروژه فرهنگی دفاع مقدس یاسوج را محکوم کرده و از استاندار و مسئولان، انتظار بازگشت از این تصمیم را دارد.

چرا مسئولان نصب دکل مخابراتی را بر احداث موزه دفاع مقدس مقدم دانستند؟
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دو سال گذشته، در نظر داشت گوشه‌هایی از عملیا‌ت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بخش مهمی از عملیات نبرد در کوهستان را با توجه به حماسه‌های دلیرمردان تیپ 48 فتح یاسوج جانمایی و به نمایش گذارد.
علی‌رغم تلاش بنیاد حفظ آثار و موافقت‌ مسئولان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویر احمد، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با نصب یک دکل مخابراتی در محل احداث موزه، علاوه بر نفی توافقات، موجب توقف اجرای این پروژه بزرگ فرهنگی در استان شده است.
مؤسسه فرهنگ یاران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این بی‌تفاوتی نسبت به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس بیاینه‌ای صادر کرده و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است؛ در این بیانیه آمده است: کجایید سرداران اسلام، سردار هرمز‌پور، سردار بازگیر؛ برخیزید و همرزمانتان را نیز فرمان دهید تا برخیزند و گردان‌هایتان را دوباره آماده رزم کنید؛ ناصری، پناهی، مهدی‌نیا، یزدان‌پناه، ولی‌پور، شیرودی‌زاده، همه و همه را خبر کنید.

کجایید ای ناصران دین حسینی(ع)، پیشگامان لبیک به خمینی(ره)، دلاوران عرصه وحدت و یکرنگی، طلایه‌داران دوران سرفرازی. به پا خیزید و بدمید روح عزت را به پیکره نحیف و مظلوم استان‌مان. دل‌مان خوش بود که می‌خواهد کاری در شأن شما انجام شود، پارک موزه‌ای ساخته شود و در آن شعر زیبای دلدادگی‌تان به امام (ره) سروده شود.

چه خواب‌ها که برای انتقال رشادت‌های‌تان به نسل‌های بعدی ندیدیم، چه نقشه‌ها که ما میراث‌داران نکشیدیم، چه ایده‌ها که برای معرفی‌تان به جوانان این استان و جوانان کشور و در یک کلام به دنیا در دل نپروراندیم و چه... ؛ افسوس و صد افسوس که زمان ما را با خود برده و پندار ما غلطی بیش نیست که ما مانده‌ایم و شما رفته‌اید.

غفلتی بر ما رفته است، ظلمی واقع شده است. قرار بود در استان عزیزمان پارک موزه‌ای ساخته شود به وسعت دایره ولایتمداری‌مان، در خور نام استان‌مان، در شأن فداکاری مردم‌مان، لایق ایثار شهیدان‌مان، در حد فداکاری جانبازان‌مان، بیانگر عشق و ایمان‌مان، جهت معرفی ایثارگران قطعه‌ای از ایران‌مان، محلی برای این هدف‌مان در نظر گرفته شده بود، هر چند افتان و خیزان، لیکن مسئولان استان‌مان توفیق یافته بودند در این مجال و برای زنده نگه داشتن یادتان، حرکتی هر چند ناچیز داشته باشند. محل زمین پارک موزه مشخص شده بود و تحویل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داده شده بود.

شرکتی با ادعای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی که به زعم خویش در فکر مردم بود، درست در محل ایجاد ساختمان پارک موزه دفاع مقدس در یک حرکت غیرقانونی، اقدام به نصب دکل مخابراتی کرد. اداره کل حفظ آثار از آن شرکت مخابراتی شکایت کرد. دادستان استان دستور توقف نصب دکل در آن زمین را صادر کرد. مقامات بالاتر نیز خبردار شدند استاندار غیر بومی‌مان آمد و دستور به ادامه ساخت دکل مخابراتی داد و ساخت پارک موزه دفاع مقدس متوقف شد، به همین سادگی.

من از بیگانگان هرگز ننالم/که با من هر چه کرد، آن آشنا کرد

نمی‌دانیم اگر ما در این استان که زادگاه شما و سایر شیران همرزم‌تان است، شما را معرفی نکنیم، در کجای ایران به شما خواهند پرداخت؟‌ به راستی استاندارمان چقدر شما را می‌شناسد و چقدر در معرفی‌تان به سایر نسل‌ها همت‌ گمارده است؟‌

نمی‌دانیم این درد را به که بگوییم و شکایت به که ببریم که در دوران عزت جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شما و دیگر همرزمان عاشق‌تان حاصل شده است، افرادی وجود دارند که دکل مخابراتی را واجب‌تر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان می‌بینند. افرادی که در تشخیص اوجب و واجب در مانده‌اند، مسئولانی که وامدار و رهین خون شهیدانند. ولی چشمان‌شان را خواب غفلت ربوده است. آن‌ها فراموش کرده‌اند که اگر هر کدام از شمایان می‌ماندید، اکنون بر بالاترین سرائر مسئولیت در خدمت به این مردم بر نشسته بودید.

ما هم به همراه شما دریغ و درد و تأسف خودمان را نثار استان مظلوم‌مان می‌کنیم که در آن بسترسازی و فراهم کردن زمینه نشر فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و به طور کلی نشر ارزش‌های دفاع مقدس این گونه غبارآلود غفلت می‌گردد و کم ارزش تلقی می‌شود.

اما ما می‌خواهیم مانند شما زندگی کنیم، می‌خواهیم فریاد کنیم و بگوییم چه ظلمی بزرگ‌تر از اینکه ضرورت دکل مخابراتی قابل جابجایی بر پارک موزه دفاع مقدس استان مقدم دیده شود. چه غفلتی غم‌ بار‌تر از اینکه با فرهنگ دفاع مقدس این چنین رفتار شود.

مؤسسه فرهنگ یاران دفاع مقدس که خود را به جز خون شهدای گرانقدر میهن اسلامی‌مان وامدار گروه، حزب و جناح خاصی نمی‌داند، به نمایندگی از مردم فهیم، مؤمن، صبور، فداکار و محروم استان از استاندار محترم و مسئولان ذیربط انتظار بازگشت از تصمیم نصب دکل مخابراتی در زمین پارک موزه دفاع مقدس استان را دارد. از درگاه خداوند متعال توفیق استقامت و پایداری برای تمام دلسوزان فرهنگ مظلوم دفاع مقدس و بصیرت بیشتر برای مسئولان استان خواستاریم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول