اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسفر با دولت/43

احداث پارک موزه دفاع مقدس در سمنان/ ساخت 90 خانه ارزان‏قیمت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سمنان از احداث پارک موزه دفاع مقدس در شهرستان سمنان و ساخت 90 واحد مسکونی ارزان قیمت شهری در این شهرستان خبر داد.

احداث پارک موزه دفاع مقدس در سمنان/ ساخت 90 خانه ارزان‏قیمت

آقامحمد همتیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با ارائه گزارشی کلی از پروژه‏های سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان در حوزه شهرستان سمنان که آبان ماه سال 1385 صورت گرفت، اظهار کرد: تعداد کل پروژه‏های سفر رهبری به این شهرستان، 43 طرح است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 36 پروژه قابل بهره‏برداری بوده و تنها هفت پروژه در شهرستان سمنان باقی مانده و در حال اجراست.

فرماندار شهرستان سمنان همچنین اعتبار اختصاص یافته به اجرای این مصوبه‏ها و طرح‏ها را  58.5 میلیارد تومان اعلام کرد.

همتیان همچنین میانگین وزنی پیشرفت مصوبه‏های سفر رهبری در حوزه شهرستان سمنان را 98 درصد ذکر کرد و به تشریح پروژه‏های مهم سفر معظم‏له در شهرستان سمنان پرداخت.

فرماندار شهرستان سمنان در این زمینه از اجرای طرح احداث پارک موزه یا به عبارت دیگر مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان سمنان با تایید در سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان سمنان خبر داد.

همتیان همچنین اعتبار اختصاص یافته به اجرای این طرح مهم را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و احداث پارک موزه دفاع مقدس در شهرستان سمنان را در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دلاور مردی‏های روزهای جنگ بسیار تاثیرگذار دانست.

وی همچنین از احداث و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری سمنان با مصوبه سفر رهبر انقلاب به سمنان خبر داد و گفت: اجرای این مصوبه دارای اعتباری معادل 1.5 میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان سمنان در بخش دیگری از این گفت‏وگو به احداث راه دسترسی به معادن در منطقه چاه شیرین- چاه سنگو در این شهرستان اشاره کرد.

همتیان بخش‏های صنعت و معدن را از محورهای توسعه شهرستان سمنان خواند و اعتبار اجرای این مصوبه مهم را 3.7 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین احداث سلف سرویس و خوابگاه دانشجویی در دانشگاه سمنان به عنوان یکی از دانشگاه‏های مادر و بسیار مهم کشور را در راستای انجام سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سمنان دانست.

فرماندار شهرستان سمنان اعلام کرد: این طرح که به منظور تامین رفاه حال دانشجویان دانشگاه سمنان اجرایی شده، دارای اعتباری بالغ بر 3.1 میلیارد تومان است.

همتیان در ادامه از احداث دو مرکز فرهنگی و هنری و دبیرستان کار و دانش در سمنان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‏های ترسیم شده برای آموزش و پرورش، نظام آموزشی کشور باید به سمت حرفه‏آموزی و مهارت‏مداری حرکت کند و به همین خاطر برای اجرای این طرح‏ها با مصوبه سفر رهبری، 2.2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان سمنان احداث مجتمع آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را یادآور شد و گفت: اجرای این مصوبه نیز دارای 1.9 میلیارد تومان اعتبار است و سبب استفاده شمار زیادی از دانشجویان رشته‏های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‏شود.

همتیان در بخش دیگری اظهار کرد: همچنین در سفر معظم‏له، احداث 90 واحد خانه ارزان قیمت شهری در این شهرستان تایید شد که عملیات اجرایی آن با اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد تومانی انجام شده است.

وی همچنین رفع دو نقطه مهم حادثه‌خیز استان سمنان در منطقه سوکان سمنان را ضروری دانست و گفت: این طرح نیز در سفر رهبر انقلاب به استان سمنان مصوب شد و تا کنون برای آن یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان سمنان از احداث بیمارستان 220 تخت‌خوابی سمنان با اعتبار 33.4 میلیارد تومان به عنوان یکی از پروژه‏های مهم این سفر خبر داد و گفت: تجهیز و رفع نقص بیمارستان 220 تختخوابی سمنان نیز در دست اقدام است.

سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان سمنان در فاصله روزهای 17 تا 21 آبان ماه سال 1385 صورت گرفت و آثار و نتایج فراوانی با خود به همراه داشت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول