اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

کارخانه فولاد سیرجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دقایقی پیش کارخانه فولاد سیرجان به طور رسمی توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کارخانه فولاد سیرجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، دقایقی پیش کارخانه فولاد سیرجان به طور رسمی توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این نخستین پروژه بخش خصوصی در بخش صنعت و معدن با تولید 2 میلیون تن کنسانتره در سال است که توسط بخش خصوصی در شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان احداث شده است.

سرمایه‌گذاری این پروژه توسط بانک پاسارگاد صورت گرفته و کارخانه فولاد ایرانیان کار تولید آزمایشی خود را از شهریور ماه جاری آغاز کرده و تاکنون 20 هزار تن کنسانتره تولید کرده است.

این پروژه و دو پروژه دیگر در سیرجان توسط شرکت هولدینگ خاورمیانه اجرا می‌شود و فاز دیگر این شرکت تولید 2 میلیون تن کنسانتره است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با افتتاح این کارخانه و تولید 2 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن 260 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل می‌شود.

 این کارخانه با توان و همت نیروهای متخصص و مهندسان داخلی در مدت 30 ماه احداث شده و قادر است سالانه با خوراک 3 میلیون و 200 هزار تن سنگ آهن از معادن گل‌گهر 2 میلیون تن کنسانتره آهن 68 درصد تولید کند.

هزینه اجرای طرح کارخانه فولاد ایرانیان 242 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی و بانک‌های عامل و سهام بورس تأمین شده است و در کارخانه فولاد ایرانیان 250 نفر به طور مستقیم و یک هزار و 500 نفر غیر مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول