اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات سرمایه‌گذاران در بندر امیرآباد؛

کارخانه فولادسازان دماوند با 200 کارگر تعطیل است

خبرگزاری فارس: کارخانه فولادسازان دماوند که در بندر امیرآباد بهشهر مستقر است هم اکنون با 200 کارگر تعطیل شده و مهم‌ترین دلیل آن ضعف در زیرساختی به نام برق و مشکلات ریالی و ارزی است که اگر زودتر مشکل آن رفع نشود چرخ‌های صنایع را از کار می‌اندازد.

کارخانه فولادسازان دماوند با 200 کارگر تعطیل است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، اواخر هفته گذشته استاندار مازندران و هیئت همراه به اتفاق مدیران مرتبط شهرستان بهشهر بازدیدی از واحدهای صنعتی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد داشتند که مهم‌ترین آنها بازدید از کارخانه کاغذ، کارخانه فولاد سازان دماوند، فولادسازان امیرآباد و سورتینگ بود که طی نشستی درباره مشکلات آنها بحث و بررسی شد.
کارخانه فولادسازان دماوند که 29 شهریور 89 افتتاح شده بود یک ماه است که با حدود 200 کارگر تعطیل شده و مهم‌ترین مشکل آن ضعف یا نوسانات انرژی برق است که ظرفیت سالانه 800 هزار تن فولاد پس از گذشت ماه‌ها به 250 تا 300 هزار تن رسید.
به گفته یکی از عوامل کارخانه، فولاد سازان دماوند با وجود زحماتی که همه مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی متقبل شدند تنها به ‌خاطر مشکلات برق نتوانست خود را سر پا نگه دارد چون تولید قابل ملاحظه و هیچ سودی عاید کارخانه نمی‌شد و فقط می‌توانست هزینه یدکی و پرسنل خود را تأمین کند ضمن اینکه مشکل استاندارد محصولات کارخانه را هم به‌دلیل ضعف برق بدنبال خود داشت.
نعیم ضیا از دیگر پروژه فولاد گفت که به نام پروژه ورق امیرآباد بود، اما به‌ دلیل مشکلات ریالی و ارزی، نامِ کارخانه به پروژه کلاف میلگرد با تولید سالانه 700 هزار تن میلگرد کلاف و مفتول تغییر یافت.
وی از مشکل برق به ‌عنوان مهم‌ترین مشکل زیرساختی نام برد و گفت: گاز و آب را به نحوی تأمین می‌کنیم، اما برای رفع مشکل برق نیازمند کمک مسئولان هستیم و انتظار داریم که دست ما را بگیرند.
محمد شعبانی دیگر سرمایه‌گذاری است که قصد دارد یک سورتینگ 4 هزار و 500 تنی را در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد راه‌اندازی کند که مجهز به دستگاه سبدساز و کارتن‌ساز همچنین مجهز به دستگاهی برای جدا سازی میوه‌ها در سایزها و رنگ‌های مختلف است.
وی از مشکلاتی در زمینه تأمین برق مورد نیاز و گاز همچنین سند اعیانی زمین گفت که برای ادامه کار سرمایه‌گذار لازم است.
مدیر عامل کارخانه کاغذ تبریز که در حال ساخت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کاغذ سازی کشور در بندر امیرآباد است، از مشکلات برق، سند اعیانی زمین و هزینه‌هایی که برای زیرساخت‌ها متقبل شده است، گفت.
حسین شادرس تصریح کرد: سال 86 با 29 هزار کامیون مصالح و صرف 220 میلیون تومان از هزینه شخصی، گودال‌هایی که در مسیر پروژه کارخانه قرار داشت را پر کردیم، اما هیچ پولی دریافت نکردیم، به ما قول داده بودند که در اولین فرصت سند اعیانی را به پروژه اختصاص دهند، اما عملی نشد؛ تعرفه ورود و خروج ادوات هم باید پرداخت کنیم، مشکل نوسانات برق را هم داریم و با این اوضاع نمی‌شود سرمایه گذاری کرد.
وی افزود: یک قانون مدون برای بندر لازم است، باید به سرمایه‌گذار بیشتر توجه شود، باید یک متخصص کاغذ از سوی دولت به‌عنوان مشاور، به‌ منظور رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد تا سرمایه‌گذار را در روند احداث و بهره‌برداری کمک کند که از این نعمت هم بی‌بهره هستیم.
در پایان سخنان سرمایه‌گذاران، مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: دولت بیشترین زیرساخت‌های بندری را در امیرآباد انجام داد، مشکل گاز منطقه در حال حل شدن است و خوب است در کنار همه مواردی که گفته شد بحث امنیت را هم ببینیم چرا که امنیت سرمایه‌گذاران را تأمین می‌کنیم و همه ورود و خرج‌ها کنترل می‌شود.
سید علی نعیمی با بیان اینکه همه اهداف ما در بندر رضایت سرمایه‌گذران است، خاطرنشان کرد: ما سرمایه‌گذاران خارجی را هم داریم، سرمایه‌گذارانی که به ‌خاطر امنیت منطقه حاضر به فعالیت اقتصادی و تجاری شده‌اند.
استاندار مازندران هم در جمع‌بندی نهایی با اشاره به گذر موفقیت‌آمیز از موانع تحریم، عنوان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمن، رشد قابل ملاحظه‌ای در صادرات و توسعه صنایع داشتیم.
سید علی‌اکبر طاهایی در پاسخ به مشکلات فولاد سازان دماوند قول داد تا تکلیف این کارخانه و حدود 200 کارگری که بیکار شده‌اند به زودی مشخص شود، همچنین شرکت توانیر موظف شد تا مشکل برق واحدهای صنعتی را با آوردن متخصصان برای بررسی فنی نوسانات برق حل کند به ‌طوری که مقرر شد پُست 40 مگاواتی برق تا پایان سال 90 وارد  بندر شود، رفع مشکلات ریالی و ارزی واحدهای صنعتی هم به مسئولان مربوطه سپرده شد و تأکید شد نتایج حاصل از این نشست به امیدواری صنعتگران و ادامه کار آنها در مسیر پیشرفت و توسعه استان ختم شود.
به گزارش فارس، به‌ طور متوسط ماهانه پنج بازدید از سوی سرمایه گذاران یا مقامات داخلی و خارجی از سطوح شهرستانی و سازمانی گرفته تا وزارتی و کشوری در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد صورت می‌گیرد و قراردادهای مهمی با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد می‌شود. 
==============
گزارش از آزاده بابانژاد
==========
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول