اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عمل نکردن کارخانه فولاد اقلید به تعهدات خود؛

زمین کارخانه فولاد اقلید پس گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: در راستای تسریع در عملیات اجرایی زیرساخت‌های صنعتی در اقلید، اگر کارخانه فولاد این شهرستان به تعهدات خود عمل نکند، زمین واگذار شده به آن بازپس گرفته می‌شود.

زمین کارخانه فولاد اقلید پس گرفته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدتقی زمانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید اظهار داشت: حدود 85 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان‌ها از اعتبارات ملی بوده و دو سوم مربوط به محرومیت‌زدایی در استان فارس است.
زمانی خاطرنشان کرد: طرح‌های مهم شهرستان اقلید شامل تکمیل ساختمان فرمانداری، راه‌های روستایی و عشایری، اماکن مذهبی، مدرسه علمیه، بهسازی روستایی، سالن‌های ورزشی، مراکز بهداشتی، گازرسانی و شهرک‌های صنعتی بوده که با اختصاص اعتبار شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها هستیم.
در ادامه فرماندار شهرستان اقلید طی سخنانی گفت: این شهرستان با ظرفیت‌های مناسب قطب کشاورزی استان فارس بوده و با احداث مجتمع فولاد و ذوب آهن شاهد توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای در آن می‌شویم.
علی زمانی خاطرنشان کرد: این شهرستان در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندر و حبوبات مقام‌های برتر را در استان فارس به دست آورده است.
وی با اشاره به اینکه در شش ساله دولت‌های نهم و دهم خدمات فراوانی در کشور به ویژه استان فارس انجام گرفته است، افزود: اگر مصوبات سه گانه دولت با جدیت پیگیری شود، آهنگ توسعه متوازن در شهرستان اقلید سریع‌تر نواخته می‌شود.
فرماندتار شهرستان اقلید اضافه کرد: از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اقلید ایجاد اشتغال، تکمیل صنایع نیمه‌کاره و آبیاری نوین است.
در ادامه این جلسه نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان اقلید با 135 هزار هکتار زمین زیر کشت در زمینه کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
ابوالقاسم رحمانی اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل شهری و روستایی این شهرستان بیکاری، وضعیت بد اقتصادی، اجرایی نشدن طرح‌های نیمه‌کاره صنعتی و گازرسانی است.
وی از سیاه شدن یک‌شبه 11 هزار هکتار کشت لوبیا، عدس، نخود و صیفی‌جات این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از مسئولان استان در اجرایی نشدن طرح‌های عمرانی در این شهرستان گله‌مند هستیم.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه این شهرستان نیاز به زیرساخت دارد که در این راستا شهرک صنعتی مناطق سده، خنجشکک و حسن آباد بلاتکلیف مانده است.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به نرخ بیکاری 24 درصدی در شهرستان آباده نیازمند به توزیع دو درصدی اعتبارات نفت و گاز هستیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول