اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

پیگیری ساخت چندین کارخانه‌ آهن و فولاد در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان از ساخت و راه‌اندازی چندین کارخانه آهن و فولاد در آینده‌ای نزدیک در استان اصفهان خبر داد.

پیگیری ساخت چندین کارخانه‌ آهن و فولاد در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی در مراسم افتتاح طرح احیای مستقیم شهید خرازی که شامل دو کارخانه تولید آهن اسفنجی با عناوین ششمین و هفتمین کارخانه تولید آهن اسفنجی در جهان با اشاره به اینکه 70 درصد آهن و فولاد کشور امروز در اختیار کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است، اظهار داشت: چندین کارخانه آهن و فولاد در استان اصفهان در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه خیز خوبی را در استان برداشته است که افتتاح کارخانه‌های تولید آهن اسفنجی نمونه‌ای از آن است.

استاندار اصفهان آمادگی این استان برای هر منظور در بخش اقتصادی را اعلام کرد و گفت: در حوزه کشاورزی و دامپروری با وجود مشکلات کم آبی و خشکسالی شدید شرایط مطلوبی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رکورد تولید امسال در بخش کشاورزی استان شکسته شد، ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولید شیر رتبه نخست کشور را داراست به گونه‌ای که 30 درصد از این محصول تولیدی را در خارج از استان و دیگر کشورها صادر می‌کند.

ذاکر اصفهانی به صادرات 50 درصد از اقلام تولیدی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این صادرات با فعالیت 8 هزار و 500 واحد تولیدی محقق شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت خود به ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان به عنوان چهارمین اثر ثبت شده در یونسکو اشاره کرد و بیان داشت: باغ چهلستون و باغ فین کاشان از جمله آثاری بوده که در دولت دهم به ثبت جهانی یونسکو رسیدند.

استاندار اصفهان از ثبت جهانی آثار معنوی استان اصفهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مراسم قالی‌شویان مشهد اردهال نیز به ثبت جهانی می‌رسد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول