اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کرمان

نخستین کارخانه فولادسازی کرمان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کارخانه فولاد بردسیر کارخانه فولاد‌سازی در اواخر سال جاری با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 400 میلیارد ریال و ظرفیت حدود 800 هزار تن فولاد افتتاح می‌شود.

نخستین کارخانه فولادسازی کرمان بهره‌برداری می‌شود

محمد عابدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان‌ اظهار داشت: پنج طرح قابل افتتاح در سال 91 با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر را به طور مستقیم در استان کرمان‌ فراهم می‌سازد. 

وی افزود: طرح‌های کنستانتره‌سازی شهرستان‌های سیرجان و زرند، کارخانه زغالشویی پابدانا، کارخانه کک‌سازی زرند و کارخانه فولاد بردسیر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عابدی‌نژاد خاطرنشان کرد: با افتتاح پنج طرح بزرگ صنعتی در استان کرمان سال جاری، سالی پر‌رونق برای استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کنستانتره‌سازی شهرستان‌های سیرجان و زرند با سرمایه‌گذاری هر کدام به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است، بیان داشت: ظرفیت هر کدام از این طرح‌ها 2 میلیون تن است که در مجموع 4 میلیون تن کنستانتره آهن به ظرفیت کشور اضافه می‌شود.

عابدی‌نژاد عنوان کرد: بهره‌برداری از این واحدها برای 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

با بیان اینکه در آینده نزدیک نخستین واحد کک‌سازی بخش غیر‌دولتی کشور، در استان کرمــان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این واحد کک‌سازی با ظرفیت 800 هزار تن تولید کک متالوژی و سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال در شهرستان زرند به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال 550 نفر را فراهم می‌کند.

وی همچنین از افتتاح کارخانه زغالشویی پابدانا در تابستان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: زغالشویی پابدانا با سرمایه‌گذاری 140 میلیارد ریال و ظرفیت یک میلیون تن به بهره‌برداری می‌رسد که برای 82 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان‌ با اشاره به بهره‌برداری کارخانه فولاد شهرستان بردسیر به عنوان نخستین کارخانه فولاد‌سازی استان کرمان در اواخر سال جاری گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 400 میلیارد ریال و ظرفیت حدود 800 هزار تن فولاد در زمستان ‌سال جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول