اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

افتتاح کارخانه فولاد خزر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افتتاح کارخانه فولاد خزر با اعتبار 170 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

افتتاح کارخانه فولاد خزر در گیلان

خلیل حنیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت صنعت فولاد را از صنایع کلیدی و بسترساز برای بسیاری از صنایع پایین‌دستی و قطعه‌سازی عنوان کرد و اظهار داشت: صنایع فلزی و ساختمانی در استان در حال رشد است.

وی از افتتاح کارخانه فولاد خزر با اعتبار 170 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: بسیاری از صنایع پایین‌دستی با بهره‌برداری از این کارخانه در استان ایجاد می‌شود.

حنیف با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن در گیلان، تصریح کرد: بالغ بر 7.2 میلیارد تومان از سال 84 تا کنون در بخش معدن استان سرمایه‌گذاری شده و سالانه 15 درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزایش صادرات کالا را به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: بازارهای جهانی کیفیت بهتر و ارزان‌تر بودن را می‌شناسند.

وی، میزان صادرات گیلان از سال 84 تا کنون را 2 میلیون و 333 هزار تن عنوان کرد و گفت: صادرات استان در سال‌های اخیر 94 درصد رشد داشته است و این امر نشان دهنده افزایش کیفیت واحدهای تولیدی گیلان است.

حنیف تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه گیلان تا سال 83 را یک‌هزار و 363 واحد اعلام کرد و ابراز داشت: تعداد واحدهای صنعتی استان در شش سال گذشته به 2 هزار و 723 واحد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان رشد سالانه واحدهای صنعتی گیلان را 12 درصد ذکر کرد و بیان داشت: تعداد معادن گیلان در سال‌های گذشته به 91 معدن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال 23 هزار و 560 نفر در بخش صنعت گیلان، یادآور شد: سالانه 10 درصد در بحث اشتغال در صنعت گیلان رشد داریم.

حنیف تولید نانو داروهای ضد سرطان در کارخانه سبحان انکولوژی گیلان را اتفاق مهمی در جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: تولید داروهای ضدسرطانی سکوی جهش به‌ویژه در بحث نانو داروها محسوب می‌شود و گیلان در حال تبدیل شدن به قطب این صنعت است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول