اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌گیری از نخبگان یزدی در کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان

خبرگزاری فارس: از ظرفیت و توان ذهنی نخبگان یزد در کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان بهره‌گیری می‌شود.

بهره‌گیری از نخبگان یزدی در کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان یزد، نشستی با حضور معاون بنیاد نخبگان استان یزد و مدیر کارخانه فولاد غدیر ایرانیان در بنیاد نخبگان برگزار شد.

معاون بنیاد نخبگان استان یزد در این نشست اظهار داشت: از پتانسیل نخبگان یزدی درکارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان استفاده می‌شود.

امید فتاحی عنوان کرد: این کارخانه، مشکلات خود را بر اساس اولویت‌ها به بنیاد نخبگان ارائه می‌کند و بنیاد نخبگان با کمک اساتید دانشگاه، نخبگان و خبرگان، کار گروه‌هایی تشکیل می‌دهد و در مورد این مشکلات، پژ‍وهش‌هایی انجام می‌‌دهد.

وی ادامه داد: این پژوهش‌ها در نهایت به ارائه راهکارهایی در این زمینه منتهی خواهد شد و بعد از انتخاب مناسب‌ترین راهکار توسط کارخانه، تحقیق ادامه می‌یابد و راه حل مشکلات به دست می‌آید.

فتاحی، هدف از این نشست را حضور فعال نخبگان و خبرگان در عرصه تولید و صنعت بیان کرد. 

مدیر کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز در این نشست یکی از مشکلات این سایت را کوره‌ها و حرارت بالای آن دانست و افزود: ما می‌توانیم از حرارت این کوره‌ها در آب و بخار شدن آن، انرژی برق تولید کنیم .

پاک‌سیما همچنین استفاده بهینه از این انرژی تولید شده و جلوگیری از هدر رفت آن را از دیگر کارهایی اعلام کرد که انجام آن توسط نخبگان امکان‌پذیر است.

کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان از جمله پروژه‌هایی است که توسط رئیس جمهور افتتاح شد و با افتتاح این کارخانه، ایران به دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان تبدیل شد.

این کارخانه سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌کند و با افتتاح آن سالانه 300 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور رخ داده است.

برای راه‌اندازی این واحد 175 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که 70 میلیون یورو آن از محل ذخیره ارزی و بقیه از محل سرمایه‌گذاری‌های داخلی بوده است.

کارخانه یاد شده برای 150 نفر به طور مستقیم و برای 1500 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول