اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال

هفتمین کارخانه تولید آهن اسفنجی دنیا در فولادمبارکه افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی فولادمبارکه هفتمین کارخانه آهن اسفنجی دنیا است.

هفتمین کارخانه تولید آهن اسفنجی دنیا در فولادمبارکه افتتاح می‌شود

محمد مسعود سمیعی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی در اصفهان اظهار کرد: این طرح با عنوان «احیای مستقیم شهید خرازی» است که توسط شرکت فولادمبارکه اصفهان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل دو کارخانه تولید آهن اسفنجی است، تصریح کرد: این کارخانه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه در نوع خود در کشور و ششمین و هفتمین کارخانه تولید آهن اسفنجی با این ظرفیت در دنیا محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان با اشاره به اینکه زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه 20 اردیبهشت ماه سال 87 بود، افزود: ظرفیت تولید هر کدام از این شرکت‌ها 1.5میلیون تن در سال است.

وی در مورد هزینه‌های اجرای این طرح گفت: زمین اختصاص داده شده برای این دو کارخانه 20 هکتار و هزینه آن سه هزار میلیارد ریال و هزینه طرح‌های جانبی آن 600 میلیارد ریال است.

سمیعی‌نژاد ادامه داد: کل تناژ تجهیزات دو کارخانه 40 هزار تن و حجم خاک برداری 150 هزار متر مکعب، حجم بتن ریزی 90 هزار متر مکعب و طول کابل کشی دو کارخانه 600 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه تمام بهبودها و نوآوری‌هایی که تاکنون در واحدهای مشابه در دنیا اجرا شده در این طرح به کار گرفته شده است، یادآور شد: این طرح زمینه اشتغال 700 نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول