اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

ایجاد مرکز مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد مرکز مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت با محوریت مراکز علمی و تحقیقاتی در این استان خبر داد.

ایجاد مرکز مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی در چهارمین کارگروه بهداشت و امنیت مواد غذایی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل دبیرخانه‌های دائمی مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت در استان‌ها این مهم نیز در کردستان محقق شده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت پنج مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی در استان کردستان همه زمینه‌های لازم برای ایجاد دبیرخانه مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت در استان فراهم بود و این مهم بلافاصله محقق شده است.

قدیمی خاطرنشان کرد: این دبیرخانه فاکتورهای مؤثر بر سلامت را رصد و ساماندهی کرده و ایده‌ها و نظرات کارشناسی را برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌کند.

فرماندار کامیاران نیز در این جلسه اظهار داشت: مشاغل مزاحم یکی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها بوده و باید برای کنترل و ساماندهی آن‌ها برنامه بلندمدت و کاربردی در نظر گرفته شود.

علی‌اصغر روحانی تصریح کرد: شهرستان کامیاران با مشکلات و چالش‌های آنچنانی در حوزه بهداشت مواجه نبوده و مردم این شهرستان با هماهنگی و مشارکت گسترده خود با مسئولان زمینه‌ساز رفع مشکلات در این حوزه بوده‌اند.

وی افزود: ساماندهی صنوف مزاحم در مرکز شهر، مراکز دفن زباله‌های شهری، جلوگیری از ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی شهرها و هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با مجامع امور صنفی در خصوص عدم صدور مجوز برای صنوف مزاحم در داخل شهر از جمله اقدامات انجام شده در خصوص ارتقای شاخص‌های بهداشت محیط در شهرستان کامیاران است.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ‌سازی، آموزش اقشار مختلف مردم و بهره‌مندی از توان بسیار بالای رسانه‌ها از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول