اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

تامین امنیت غذایی کشور پیش‌زمینه استقلال ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: تامین امنیت غذایی کشور پیش‌زمینه استقلال ملی است.

تامین امنیت غذایی کشور پیش‌زمینه استقلال ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور سلیمان عباسی منتخب مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت نامگذاری سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در تحقق استقلال ملی امنیت غذایی باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی از وظایف جهادکشاورزی است و دولت با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی قصد توسعه این بخش را دارد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب میان‌برهای تولید علم برای رسیدن به قله‌های علمی گفت: در همین راستا استفاده از استعدادهای بومی اهمیت ترویج را در بخش کشاورزی دو چندان می‌کند زیرا حوزه ترویج در جهادکشاورزی به کشاورزان در انجام کشاورزی علمی کمک می‌کند تا محصول بهتر و بیشتری داشته باشند.

احمدی توسعه بخش کشاورزی و ترویج آبیاری تحت فشار را از اولویت‎های شهرستان در سال جدید برشمرد و یادآور شد: دو برنامه از هفت برنامه‌ای که استاندار گلستان به عنوان اولویت‎های اصلی امسال استان عنوان کرده مختص جهادکشاورزی است که در یک برنامه دیگر نیز جهادکشاورزی سهیم است.

وی طرح‎های اولویت‎دار شهرستان در بخش کشاورزی را توسعه آبیاری تحت فشار، حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی و گسترش بیمه محصولات کشاورزی، طرح‎های آبی خاکی، تکمیل مجتمع گلخانه و دامداری صنعتی و مبارزه با ملخ اعلام کرد.

جعفر ذهبی مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های جهادکشاورزی در سال 1391 مهمترین نیازهای این مدیریت را نیازهای اعتباری، هزینه‌ کود، فرسودگی ادوات موتوری و کمبود نیروی انسانی برشمرد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس همچنین پیش از جلسه به همراه سلیمان عباسی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر جهادکشاورزی این شهرستان از طرح‎های بخش کشاورزی بازدید کردند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول