اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

ایجاد امنیت غذایی دغدغه تمام دولت‌هاست

خبرگزاری فارس: مشاور سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ایجاد امنیت غذایی در جامعه که به معنای دسترسی آسان عامه مردم به غذای سالم، کافی و مغزی است در طول تاریخ دغدغه تمام دولت‌ها بوده است.

ایجاد امنیت غذایی دغدغه تمام دولت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود پزشکی بعد از ظهر امروز در همایش غذای سالم در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان اظهار داشت: تأمین غذا یکی از دغدغه‌های همیشگی انسان در طول تاریخ بوده است که مسائلی مثل جنگ، قحطی و بلایا و سیل در هر مقطع از زمان مانع رسیدن غذای کافی به افراد و ایجاد سوء تغذیه در افراد و مرگ و میر ناشی از آن می‌شد.

وی که افزایش جمعیت و محدودیت منابع تولید محصولات غذایی را دو معضل جدی پیش روی مسئولان ایران است، ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی در جامعه که به معنای دسترسی آسان عامه مردم به غذای سالم، کافی و مغزی است، در طول تاریخ دغدغه تمام دولت‌ها بوده است.

مشاور سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: کافی بودن غذا به معنای این است که تولیدات از نظر کمی جوابگوی نیاز مردم باشد که با استناد به آمار،  103 میلیون تن تولیدات کشاورزی است که در بیش از 90 درصد از این تولیدات خودکفا شدیم.

وی با بیان اینکه 18.5 میلیون تن تولیدات کشاورزی در بخش باغبانی و 17.5 میلیون تن در حوزه آبزیان و شیلات است، افزود: هر ساله 67 میلیون تن از تولیدات کشاورزی کشور، تولیدات زراعی است.

پزشکی از اینکه 21 میلیون تن از تولیدات کشاورزی در صنایع فرآوری شده استفاده می‌شود، ادامه داد: در استان اصفهان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد به گونه‌ای که 6.2 میلیون تن تولیدات کشاورزی این استان در سال می‌شود.

وی به 5.2 میلیون تن تولیدات زراعی و باغبانی و بیش از یک میلیون تن تولیدات آبزیان در حوزه استان اشاره کرد و بیان داشت: 1.2 میلیون تن از تولیدات کشاورزی استان اصفهان فراوری می‌شود.

مشاور سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر سلامتی محصولات غذایی به دلیل مصرف بالای کودهای شیمیایی و سموم به خطر افتاده است که طی دو سال اخیر با تلاش و برنامه‌ریزی میزان آن کاهش یافت.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول