اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان:

دانشگاه‎هایی که از طریق سنجش آزمون برگزار می‎کنند معتبر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان گفت: تمام دانشگاه‎هایی که از طریق سنجش کشور اقدام به برگزاری آزمون می‎کنند از مدرک تحصیلی معتبری برخوردار بوده که دانشگاه علمی کاربردی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

دانشگاه‎هایی که از طریق سنجش آزمون برگزار می‎کنند معتبر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان صفرقلی خواجه شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان گرگان اظهار داشت: این مرکز برای نخستین بار در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته از طریق سنجش اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

وی در خصوص معتبر بودن مدرک مراکز دانشگاه‎های علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه‎های ایران به سه دسته تقسیم می‎شوند که برخی وابسته به وزارت علوم "دولتی"، برخی تحت وزارت علوم "غیردولتی" و دانشگاه آزاد نیز که به صورت خصوصی محسوب می‎شود با پوشش قرار دادن تقریبا 3 میلیون نفر از فرزندان این ملت فعالیت کرده و همگی دارای مدارک تحصیلی معتبر هستند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان با بیان اینکه این مرکز برای هر رشته تحصیلی 75 نفر ظرفیت دارد بیان کرد: معمولا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو برابر ظرفیت پیش‎بینی شده به مرکز اعلام می‎کند.

وی تصریح کرد: به استناد قانون برنامه پنجم و قانون برنامه بودجه سال 1390 تنفیذ سال 1391 تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای خانواده‎های شهدا، جانبازان و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد رایگان اعلام شده است.

خواجه با اشاره به اینکه اکثریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‎ها برای افزایش کارکرد رسانه مجوز تحصیل رشته‎های فرهنگ و هنر را در مراکز علمی کاربردی فراهم کرده‎اند بیان کرد: گلستان تنها استانی است که مرکز فرهنگ و هنر ندارد.

وی تاکید کرد: قرار است تا برای خبرنگاران علاقمند به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی به لحاظ هزینه‎های تحصیلی، تخفیف شهریه و تقسیط وام دانشجویی با کارمزد چهار درصد شرایط ویژه فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان با اشاره به اینکه هر ترم 150 هزار تومان تسهیلات به دانشجویان داده می‎شود اظهار داشت: بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به دانشجویان بعد از تحصیل و اشتغال آنها اخذ می‎شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول