اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

زلزله آذربایجان شرقی آزمون الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: زلزله آذربایجان شرقی آزمون الهی برای عموم ملت ایران است.

زلزله آذربایجان شرقی آزمون الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس، ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه روز جهانی قدس به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، روز اسلام است،‌ اظهار داشت: همه مسلمانان جهان باید این روز را به نحو باشکوه و شایسته‌ای گرامی بدارند.

وی افزود: مردم با حضور پرشور و یکپارچه در روز جهانی قدس یک‌بار دیگر با ملت مظلوم فلسطین تجدید بیعت کردند و انزجار و تنفر خودرا به رژیم ظالم و غاصب صهیونیست و استکبار جهانی ابراز کردند.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه روز قدس روز اقتدار مسلمانان برابر استکبار جهانی است، تصریح کرد: این قدرت‌نمایی و حضور در صحنه طی سه دهه به برکت رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و حضور یکپارچه و جانانه ملت ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به وجود آمده است.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه روز قدس از میراث‌های ارزشمند امام برای امت اسلامی است، ادامه داد: شرایط قدس امسال با سال‌های گذشته متفاوت است زیرا روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که موج بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و سران کفر را با نگرانی شدید مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه روز به روز در میان مردم جهان نفرت نسبت به اسرائیل آدمکش و بی‌رحم بیشتر می‌شود، گفت: امسال در شرایطی روز قدس برگزار شد که تهاجم سازمان‌یافته تروریست‌ها به سرکردگی عربستان، قطر و ترکیه با ورود بیش از 20 هزار نفر تروریست برای شکستن مقاومت اسلامی به ویژه خط مقدم مبارزه با اسرائیل به میدان آمده‌اند و سوریه هم‌اینک تاوان حمایت از مقاومت و کمک در جنگ 33 روزه علیه اسرائیل را می‌پردازد.

خلیفه‌زاده با تاکید بر ضرورت پرداخت زکات عید فطر خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات توجیهی برای عموم مردم به ویژه کسانی که دارای تمکن مالی هستند باید در زمره برنامه‌های ستادهای احیای زکات قرار گیرد چراکه این کار در عمل موجب افزایش میل به پرداخت زکات در میان شهروندان شده و در نهادینه‌شدن فرهنگ پرداخت زکات بسیار مؤثر است.

وی در ادامه با تسلیت زلزله مهیب در شهرهای آذربایجان شرقی گفت: غمگساری مردم ما در این حادثه تاسف‌بار تحسین برانگیز است چراکه آنها در کنار مجموعه‌های دولتی و همت نظام اسلامی عزم جدی به کار گرفته‌اند تا در اولین فرصت و قبل از ورود زمستان منازل جدیدی را برای آنها احداث کرده تا در سرمای جانسوز منطقه، زلزله‌زدگان دچار مشکلات و دغدغه‌هایی نشوند.

امام جمعه بوکان گفت: وقوع زلزله بالای شش ریشتری در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی امتحان الهی بود و خوشبختانه زلزله در ساعاتی اتفاق افتاد که مردم سر کار خود بودند و همین امر موجب کاهش تلفات شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول