اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

عید فطر مهر قبولی بر آزمون یک ماه روزه‌داری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: عید سعید فطر مهر قبولی بر آزمون 30 روز روزه‌داری است.

عید فطر مهر قبولی بر آزمون یک ماه روزه‌داری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان صبح امروز در جمع باشکوه نمازگزاران عید سعید فطر که با حضور چشمگیر مردم ولایی و خداجوی ملایر در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم اظهار داشت: خداوند در طول یک ماه توفیق روزه‌داری و برخورداری از خوان رحمتش را به همه ما عطا کرد و خوشا به حال کسانی که از لحظه به لحظه این ماه توفیقات الهی را نصیب خود کردند.

وی عید فطر را هدیه‌ای از سوی پروردگار برای مؤمنان برشمرد و گفت: عید فطر مهر قبولی بر آزمون 30 روز روزه‌داری است که عظمت و بزرگی این عید کمتر از شب قدر نیست و دعاهای مؤمنان در این روز مستجاب است.

امام جمعه ملایر در تأکید به نمازگزاران گفت: شما در طول یک ماه روح و جسم خود را از گناه نگه داشته و در شب‌ها و روزهای این ماه و شب‌های قدر به درگاه الهی ناله و تضرع کرده‌اید و باید بعد از اتمام ماه رمضان این اخلاق و پاکی روح و جسمتان را با دوری کردن از گناه نگه دارید و خود را در برابر رذائل دنیوی حفظ و کنترل کنید.

وی ابراز داشت: در روز عید سعید فطر دسته دسته ملائک از سوی خداوند به محل‌های برگزاری نمازهای باشکوه عید فطر می‌روند تا در هر لحظه خواسته و حاجت‌های مؤمنان روزه‌دار را به خدا برسانند و خداوند فرموده است در این روز عظیم همه گناهان انسان‌های توبه‌کار را می‌بخشد و این اجر عظیم خداوند به مؤمنان است.

حجت‌الاسلام فاضلیان در ادامه به نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: سوره اعلی و سوره شمس در دو رکعت این نماز خوانده می‌شود که هر کدام از این سوره‌ها با عید فطر مرتبط بوده که یکی از این سوره‌ها زکات فطریه و دیگری تزکیه نفس را به ما گوشزد می‌کند.

وی در ادامه به پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و عنوان داشت: پرداخت زکات فطریه بر همه واجب است و بهتر است تا قبل از نماز عید پرداخت شود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: زکات فطریه باید به مستمندان و نیازمندان داده شود و اگر کسی اقوام و نزدیکانش نیازمند هستند بهتر است که زکات فطریه خود را به آنها بدهد و اگر فقری را نمی‌شناسد زکات خود را به نهادهایی چون کمیته امداد و یا بهزیستی بدهد تا به دست مستحقش برسد.

خاطرنشان می‌شود نماز عید سعید فطر در مساجد، حسینیه‌های شهر و روستا و بقاع متبرکه شهرستان ملایر نیز با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول