اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد.

آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد محمدی، اظهار کرد: در راستای گسترش فرهنگ حفظ قرآن و رشد کمی و کیفی حافظان قرآن کریم و اهتمام بیشتر به امر ترویج حفظ قرآن در بین نسل نوجوان و جوان، دفتر نمایندگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان‌شمالی آزمون شفاهی در رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم را برگزار می‌کند.

وی از فرایند برگزاری آزمون در رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم و برای تمام مقاطع سنی در دو مرحله کتبی و شفاهی خبر داد و افزود: تمامی داوطلبان شرکت در آزمون حفظ قرآن کریم که آموزش‌های خود را در مراکز و مؤسسات قرآنی و یا به صورت آزاد گذرانده‌اند می‌توانند در آزمون کتبی شرکت و حد نصاب قبولی در آزمون‌های کتبی حفظ که کسب حداقل 60 درصد از کل امتیازات است، شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: آزمون شفاهی ویژه رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن کریم است که شرط ورود به آن قبولی در آزمون کتبی است.

به گزارش فارس، آزمون شفاهی حفظ در حد فاصل زمانی 12روزه از چهار تا 16 شهریورماه برگزار می‌شود.    

خبر دیگری نیز حاکی است، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در سومین نشست ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه کتاب استان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر هدایتی اظهار کرد: در تلاشیم نمایشگاه کتاب سال جاری را با جدیت تمام و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال از تنوع خوبی برخوردار خواهد بود اظهار امیدواری کرد: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها در استان به طور مستمر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام هدایتی برگزاری شب‌های فرهنگی، هنری با محوریت موسیقی مقامی، تک نوازی، شعر و مشاعره و اجرای نمایش را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما،فرمانداری، استانداری، شورای شهر و شهرداری و موسسه نمایشگاه‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که در برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب همکاری دارند. هفتمین نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی از هفت الی  13 شهریورماه سال جاری صبح از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای بازدید عموم دایر خواهد شد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول