اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهرکرد خبر داد

رقابت 5211 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در چهارمحال و بختیاری 5 هزار و 211 نفر در آزمون سراسری کاردانی به کارشناسی ناپیوسته رقابت می‎کنند که از این تعداد 52 درصد را آقایان و 48 درصد دیگر شرکت‌کنندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رقابت 5211 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل اسدی پیش ‌از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: پیش‌ از ظهر امروز همزمان با سراسر کشور آزمون‌های سراسری کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و همچنین کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

وی افزود: این آزمون‌ها طی امروز و فردا در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و بروجن برگزار می‌شود.

اسدی بیان داشت: بیش از 424 هزار نفر در سراسر کشور در قالب آزمون سراسری کاردانی به کارشناسی ناپیوسته با هم به رقابت می‌پردازند که حدود 58 درصد آنها آقایان و مابقی خانم‌ها هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد تعداد داوطلبان استان چهارمحال و بختیاری را 5 هزار 211 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 52 درصد آن‌ها را آقایان و 48 درصد دیگر شرکت‌کنندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 374 هزار نفر در آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اذعان داشت: از این تعداد داوطلب 66 درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

اسدی ادامه داد: تعداد داوطلبان این آزمون در استان چهارمحال و بختیاری 6 هزار 382 نفر هستند، که از این تعداد 61 درصد را آقایان و 39 درصد دیگر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در این آزمون برای نخستین ‌بار آزمون‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی تجمیع شده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول