اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

بالاترین مصرف برق در گلستان 720 مگاوات بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: بالاترین پیک مصرف برق گلستان در سال جاری 720 مگاوات بوده که عدد بسیار سنگینی است.

بالاترین مصرف برق در گلستان 720 مگاوات بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم شهابی در جمع شهرداران استان گلستان اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت شرکت توزیع برق گلستان، حداکثر باری که تا این لحظه در استان گزارش شده است 890 مگاوات بوده که در 12 مرداد سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مصرف در سال جاری در تاریخ 23 خرداد اتفاق افتاده است تصریح کرد: این رقم مصرف 720 مگاوات بوده که نسبت به سال گذشته عدد بسیار سنگینی است.

شهابی افزود: این رقم در سال گذشته در همین تاریخ مصرف 315 مگاوات افزایش داشته که نشانگر افزایش 78 درصدی مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با بیان اینکه این مصرف ما را غافلگیر ساخت ابراز داشت: اما خوشبختانه به جز قطعی مقطعی مشکل جدی به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق گلستان 10 درصد مصرف برق کشور را تشکیل می‎دهد یادآور شد: دلیل این افزایش مصرف یکی به خاطر گرمای هوا و دیگری به دلیل این است که مردم برداشت اشتباهی از تعرفه گرم سه و چهار داشته‎اند که موجب شده در برخی مناطق مصرف تا 100 درصد سال گذشته افزایش داشته باشد.

شهابی گرمای زودرس را دلیل عمده افزایش مصرف برق در گلستان دانست و متذکر شد: از اول تیرماه تا شهریور سال 1389 در تعرفه گرم سیری استان قرار گرفته بود که با رایزنی‎هایی که شد ما توانستیم از تعرفه‎های گرمسیری استفاده کنیم و این رقم را از اول خردادماه حساب کنیم که با محقق شدن این مسئله مبلغی را به مردم پرداخت کردیم که فکر کردند قیمت مصرف برق کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با تاکید بر این مسئله که قیمت مصرف برق کاهش نداشته است خاطر نشان کرد: شرایط شبکه را 10 برابر روزهای اوج آماده کرده‎ایم و توان تولید نیز در استان وجود دارد اما اگر مصرف از این اندازه بالاتر رود ممکن است در برخی نقاط خاموشی شود.

وی با بیان اینکه 555 هزار مشترک برق در سطح استان وجود دارد یادآور شد: در سطح استان 6 هزار و 750 کیلومتر خطوط فشار متوسط، 6 هزار و 570 کیلومتر خطوط فشار ضعیف، 12 هزار و 900 دستگاه تعداد پست‎های برق با ظرفیت یک هزار و 750 مگاوات آمپر وجود دارد.

شهابی اذعان کرد: تعداد تیرهای برق استان 294 هزار و چراغ روشنایی معابر 95 هزار و 400 دستگاه است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول